Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Getac do tankowania samolotów

Lotnictwo cywilne, 23 września 2019

Port lotniczy w Stambule (tur. İstanbul Havalimanı) wprowadza rozwiązania, które pomogą w jeszcze szybszej obsłudze samolotów. Władze lotniska zdecydowały o wyposażeniu swoich służb zajmujących się tankowaniem paliwowa w odporne na uszkodzenia przemysłowe tablety Getac. Urządzenia będą służyć do obsługi nowoczesnego, w pełni zautomatyzowanego systemu tankowania samolotów.

Dzięki przemysłowym tabletom Getac F110, które kontrolują ilość uzupełnianego paliwa i skracają czas tankowania, obsługa portu w Stambule będzie mogła zatankować nawet 700  samolotów na dobę / Zdjęcia: Getac

Tablety Getac F110 zapewnią łączność ciężarowych dystrybutorów paliwa z centralną jednostką sterującą systemem tankowania z dowolnego miejsca na płycie lotniska. Dzięki temu zdalne rozpoczęcie zautomatyzowanej procedury tankowania samolotów i przygotowanie ich do planowanego odlotu będzie możliwe w ciągu zaledwie 45 min.

Działający od kwietnia br. port lotniczy w Stambule już niebawem stanie się największym węzłem lotniczym na świecie. Po zakończeniu prac budowlanych w 2027 lotnisko będzie mieć 6 pasów startowych i 4 terminale mogące obsłużyć nawet 200 mln pasażerów rocznie, czyli niemal dwukrotnie więcej niż Hartsfield-Jackson w Atlancie.

Przez stambulskie lotnisko będzie przewijać się ponad pół miliona pasażerów na dobę. Kluczową rolę będą odgrywać najnowocześniejsze technologie pozwalające skrócić czas przygotowania samolotu do rejsu. Jest to niezwykle ważne, ponieważ lotnisko obsługuje średnio jeden samolot na minutę. Zgodnie z przepisami tankowanie samolotu można rozpocząć dopiero po opuszczeniu pokładu przez wszystkich pasażerów. Na przygotowanie do następnego rejsu obsługa naziemna lotniska ma zaledwie od 45 do 60 minut (Przeprowadzka Turkish Airlines, 2019-04-06).

Nad sprawnym i prawidłowym tankowaniem pozwalającym na planowy start samolotów czuwa najnowocześniejszy na świecie, w pełni zautomatyzowany centralny system tankowania obsługiwany przez służby paliwowe lotniska. Pod płytą lotniska, o powierzchni 6,5 mln m2, znajdują się rurociągi z naftą lotniczą, zapewniające szybsze, dokładniejsze i bezpieczniejsze tankowanie w porównaniu do procedury przy użyciu tradycyjnych cystern lotniskowych. Podziemna instalacja tankowania paliwa ogranicza także ruch pojazdów po płycie.

Sercem tego rozwiązania jest tablet F110 Getac, który znajdziemy w kabinach 60 samochodowych dystrybutorów paliwa. Pojazdy są wyposażone w agregaty i przewody podłączane do znajdujących się pod płytą pomp paliowych i do wlewów do zbiorników paliwa w samolocie. Za pomocą tabletów w technologii 4G operatorzy pojazdów łączą się zdalnie z centralną jednostką sterowania instalacją i rozpoczynają zautomatyzowane tankowanie odpowiednią ilością paliwa. Za pomocą tabletu operatorzy mogą także łączyć się z dowolnego miejsca na płycie lotniska z dyspozytorami z centrali lotów, aby ustalić lokalizację kolejnego lądującego samolotu do zatankowania.

Sprawna obsługa samolotów w portach lotniczych zależy w dużej mierze od szybkiej i efektywnej komunikacji oraz sprzętu działającego niezawodnie w każdych warunkach. Przemysłowe tablety Getac są nie tylko odporne na uszkodzenia w intensywnym użytkowaniu, ale także bezproblemowo łączą się z naszą zautomatyzowaną instalacją tankowania, eliminując prawdopodobieństwo popełnienia błędu i usprawniając obsługę samolotów nawet o 60% w porównaniu do pracy z użyciem tradycyjnych cystern paliwowych – mówi Seyfullah Yavuz, szef działu zaopatrzenia w paliwo İstanbul Havalimanı.

Oprogramowanie tabletu Getac F110 umożliwia także monitorowanie w czasie rzeczywistym poziomu naładowania akumulatorów 50 samochodowych dystrybutorów paliwa z napędem elektrycznym. Duży ekran tabletu można podzielić, aby jednocześnie kontrolować postęp tankowania samolotu i poziom naładowania akumulatora w pojeździe, co pozwala zapobiec jego nieoczekiwanemu unieruchomieniu. Treści wyświetlane na ekranie są czytelne pod każdym kątem, nawet w mocnym słońcu. Urządzenie jest odporne na wibracje, a szczelna obudowa chroni jego wnętrze przed wodą i kurzem, dzięki czemu tablet można obsługiwać w każdych warunkach pogodowych, także w deszczu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.