Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rozwój Czech Airlines Technics

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 18 października 2019

Czech Airlines Technics podpisały 16 października długoterminowe porozumienie o współpracy z amerykańską VAS Aero Service. Zgodnie z umową czeskie przedsiębiorstwo uzyska dostęp do certyfikowanych części remontowanych przez amerykańskiego partnera.

Spółka CSAT uruchomiła nowy portal internetowy służący do zamawiania materiałów eksploatacyjnych do samolotów / Zdjęcie: CSAT

Mające swoją siedzibę w porcie lotniczym im. Václava Havla Czech Airlines Technics (CSAT) zajmują się wsparciem technicznym i remontami samolotów z rodzin Boeing 737, Airbus A320 i ATR. W 2018 CSAT weszły na rynek sprzedaży materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do samolotów.

Umowa z VAS wyznacza początek nowej ery dla Czech Airlines Technics. Mamy ugruntowaną pozycję w branży obsługi liniowej i bazowej, wykonujemy także obsługi i naprawy podwozi i innych podzespołów. Jednak współpraca z VAS stanowi doskonałą okazję dla naszego działu podzespołów i części zamiennych, który powstał w ubiegłym roku. W ramach głównej umowy nasz zespół podejmie się dostarczania VAS dmuchanych trapów ewakuacyjnych i akumulatorów. Dzięki temu stanie się ważnym graczem na globalnym rynku komponentów do samolotów – powiedział prezes zarządu CSAT Pavel Hales.

Tego samego dnia CSAT uruchomiły swój nowy portal e-CSAT.com, służący do internetowego zamawiania materiałów eksploatacyjnych do samolotów. Spółka weszła w ten segment rynku w 2018 i zdecydowała się na uruchomienie portalu, aby umożliwić swoim klientom jeszcze łatwiejsze zamawianie towarów z magazynu CSAT. Dzięki niemu klienci mogą korzystać z cen internetowych, na bieżąco sprawdzać dostępność zapasów i elastycznie składać zamówienia, korzystając z pełnego katalogu produktów, zawierającego 25 tys. artykułów eksploatacyjnych o wartości 15 mln USD. Początkowo dostępny przez Internet spis towarów powstał z myślą o innych działach CSAT, przede wszystkim zajmujących się obsługą bazową, co pozwalało na natychmiastowe spełnienie 95% potrzeb klientów.

Nowy portal wyświetla artykuły dostępne w czasie rzeczywistym wraz z warunkami zakupu, w tym sposobem odbioru. W pilnych sytuacjach uziemienia samolotu z powodu awarii, gdy potrzebna jest szybka reakcja w celu zminimalizowania czasu przymusowego postoju, przesyłka dla klientów z Unii Europejskiej może zostać wysłana w ciągu godziny, a dla odbiorców spoza wspólnoty w ciągu około trzech godzin. Portal obsługuje również różne opcje wysyłki dla każdej przesyłki, umożliwiając klientowi w razie potrzeby określenie wielu adresów.

Podczas odbywających się w Londynie od 15 do 17 października targów MRO Europe, będących największą imprezą branży związanych obsługą te techniczną i bieżącą statków powietrznych, CSAT ogłosiły, że w listopadzie br. zamierzają uruchomić całodobową usługę AOG Desk, polegającą na szybkiej pomocy klientom, których samoloty zostały uziemione w wyniku awarii.

17 października CSAT poinformowały o pomyślnym zakończeniu trwającego dwa lata programu modyfikacji kabin pasażerskich w 24 wąskokadłubowych Airbusach linii Finnair do standardu Spaceflex, obejmującego m.in. podniesienie komfortu podróży, zwiększenie liczby miejsc pasażerskich oraz wymianę kuchni i toalet. W ramach prac zainstalowano też sieć Wi-Fi, co wiązało się ze wzmocnieniem części kadłuba w rejonie, gdzie zamontowano antenę satelitarną.

CSAT jest spółką-córką Prague Airport Group, prowadzącą głównie naprawy i obsługę samolotów oraz ich wyposażenia. Specjalizuje się w obsłudze liniowej i bazowej, a także w obsłudze i naprawach podwozi i innych podzespołów. W 2018 mająca swoją siedzibę w porcie lotniczym im. Václava Havla w Pradze spółka weszła na rynek sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do samolotów i części zamiennych. Do najważniejszych klientów CSAT należą m.in.: Transavia, Finnair, Czech Airlines, Enter Air, Smartwings, NEOS i Ministerstwo Obrony Republiki Czeskiej.

Poza pracami obsługowymi CSAT oferuje również wykonywanie różnych modyfikacji, napraw struktury płatowców, wymiany silników, wymiany i naprawy podwozi oraz innych elementów samolotu, a także realizację biuletynów serwisowych. W ubiegłym roku ponad 800 pracowników CSAT przeprowadziło ponad 120 bazowych przeglądów obsługowych samolotów rodzin Boeing 737, A320 i ATR, przeglądy 30 podwozi i ponad 5000 napraw części (Nowy hangar CSAT w Pradze, 2018-11-24).

Mająca swoją siedzibę w Boca Raton na Florydzie VAS Aero Services powstała w 1979 i obecnie jest jedną z najważniejszych na świecie spółek zajmujących się logistyką lotniczą i usługami posprzedażowymi, oferując swoim klientom ponad milion różnych części, usługi logistyczne, magazynowanie, zarządzanie programami i zaopatrzenie. VAS Aero Services współpracują z wiodącymi liniami lotniczymi i producentami z branży lotniczej na całym świecie.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.