Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzy zespoły w RCV-M

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 listopada 2019

US Army wybrała 3 zespoły, które wejdą do kolejnej fazy budowy prototypów średnich robotów bojowych (Robotic Combat Vehicle – Medium, RCV-M). Zgodnie z ogłoszeniem National Advanced Mobility Consortium (NAMC), które zarządza programem, to zespoły General Dynamics Land Systems (GDLS), QinetiQ North America i Textron. Otrzymają one Request for Prototype Proposal (RPP).

QinetiQ North America i Textron zostały niedawno wybrane także do udziału w budowie lekkiej wersji RCV (RCV-L). Tym programem również zarządza NAMC. Kontrakty zawiera jednak US Army, która planuje zakup lekkiego, średniego i ciężkiego RCV. Miałyby one uzyskać zdolności bojowe do 2028.

Do końca pierwszego kwartału 2020 US Army ma zawrzeć dwa kontrakty na budowę 4 demonstratorów RCV-M. Do końca 2020 mają one przechodzić testy i ocenę.

Podczas AUSA 2019 QinetiQ North America zaprezentował wariant Expeditionary Modular Autonomous Vehicle (EMAV) dostosowany do wymagań programu Robotic Combat Vehicle realizowanego przez US Army / Zdjęcie: armyrecognition.com

Zespół Textron Systems, Howe & Howe Technologies i FLIR Systems zaprezentował swoją propozycję na dorocznej konferencji Association of the US Army 2019 (AUSA 2019) w Waszyngtonie. To Ripsaw M5 – platforma oferowana zarówno do budowy RCV-L, jak i RCV-M (AUSA 2019: Ripsaw M5 w nowej wersji, 2019-10-16). Oba wykorzystują wspólne komponenty, w tym zespół napędowy. Skalowalna konstrukcja Ripsaw M5 opiera się głównie na doświadczeniu Howe & Howe w budowaniu bezzałogowych pojazdów naziemnych.

Zespół Textron Systems, Howe & Howe Technologies i FLIR Systems swoją propozycję RSV-M oparł o platformę Ripsaw M5 / Zdjęcie: Textron

Zespół Qinetiq i Pratt & Miller oferuje z kolei Expeditionary Modular Autonomous Vehicle (EMAV). Łączy on modułowe systemy sterowania Qinetiq z platformą Pratt & Miller. Na AUSA 2019 został zaprezentowany z dużą gamą sprzętu bojowego, w tym z bezzałogowym statkiem latającym i zdalną sterowaną wieżą Javelin Kongsberg Protector uzbrojoną w ciężki karabin maszynowy kal. 12,7 mm i wyrzutnię ppk Javelin.

GDLS pokazał na AUSA 2019 jedynie mały model RCV-M / Zdjęcie: GDLS-Facebook

GDLS pokazał na AUSA 2019 jedynie mały model RCV-M. Jego przedstawiciele twierdzili, że to wspólna platforma, spełniająca także wymagania na RCV-L. Oferta GDLS nie została jednak wybrana do kolejnej fazy rywalizacji w tym konkursie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.