Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot samolotu dla izraelskich VIP

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 03 listopada 2019

Dziś rano z lotniska Ben Guriona w Tel Awiwie wystartował samolot Boeing 767-300ER przebudowany przez IAI na potrzeby najważniejszych polityków Izraela. Krótki lot potwierdził spełnienie wymagań stawianych przed zmodyfikowanym samolotem.

Zmodernizowany i wyposażony przez IAI w najnowocześniejsze systemy Boeing 767-300ER, którym mają latać najważniejsi politycy Izraela startuje do pierwszego lotu po zakończeniu przebudowy, 3 listopada 2019, Tel Awiw / Zdjęcie: IAI

Oblatany dziś samolot to Boeing 767-300ER zakupiony w 2016 od australijskich linii Qantas. Został on zmodernizowany i wyposażony przez IAI w najnowocześniejsze szyfrowane systemy komunikacyjne, zapewniające nieprzerwaną i bezpieczną łaczność między osobami na pokładzie a najważniejszymi ośrodkami w Izraelu lub innych państwach. Zainstalowano też specjalne systemy bezpieczeństwa i ochrony. Szczegóły modyfikacji są objęte ścisłą tajemnicą.

Według nieoficjalnych informacji, zakup samolotu kosztował mniej niż 50 mln NIS (decyzję o zakupie podjęto w maju 2014, Izrael kupi samolot dla VIP, 2014-05-10). Na modyfikacje wprowadzone w ramach przygotowań go do przewozu VIP przeznaczono zaś ponad 700 mln NIS (jeden nowy szekel izraelski to w przybliżeniu 1,1 PLN). Te wydatki zostały podzielone pomiędzy izraelskie wojska lotnicze i gabinet premiera.

Nowy samolot dla izraelskich VIP będzie mógł latać bez międzylądowania do Chin i Japonii na wschodzie, i Stanów Zjednoczonych lub Brazylii na zachodzie / Zdjęcie: IAI

Po zakończeniu testów przebudowany przez IAI samolot ma zostać przekazany izraelskim wojskom lotniczym. Powinno to nastąpić w grudniu 2019. Dla jego eksploatowania powołano na bazie 120. eskadry specjalną jednostkę – Skrzydła Syjonu. W jej skład weszła grupa bardzo doświadczonych pilotów z tysiącami godzin nalotu.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.