Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat FAA dla Epic E1000

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 listopada 2019

Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) wydała Certyfikat Typu dla samolotu dyspozycyjnego Epic E1000. Próby certyfikacyjne E1000 rozpoczęły się w grudniu 2016. Dwa samoloty przedseryjne wylatały w ich trakcie ponad 1000 h. Zakończenie procesu certyfikacyjnego planowane było początkowo przed końcem 2017, ale ze względu na problemy z dokumentacją i dostawcami podzespołów termin przesunięto. Mieliśmy kilka okazji, aby przyspieszyć proces, wcześniej uzyskać certyfikat, ale wymagałoby to pewnych kompromisów, których nie byliśmy skłonni – stwierdził prezes Epic Aircraft Doug King.

Dostawy pierwszych seryjnych E1000 planowane są na koniec tego roku / Zdjęcie: Epic Aircraft – Jessica Ambats

E1000, wprowadzony na rynek w 2012, jest oparty na samolocie do samodzielnego montażu, oznaczonym jako Epic LT, który producent przestał sprzedawać w 2013, po wyprodukowaniu 54 egz. Sześciomiejscowy samolot z hermetyzowaną kabiną napędzany jest pojedynczym silnikiem Pratt & Whitney PT6A-67A o mocy 1200 KM, któr umożliwia mu rozwinięcie maksymalnej prędkości przelotowej 600 km/h i wznoszenie z prędkością 15 m/s. Maksymalna wysokość lotu samolotu to 10 360 m, a zasięg maksymalny z rezerwą NBAA IFR – 3056 km. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Garmin G1000NXi.

Epic Aircraft ma zamówienia na ponad 80 E1000. Cena samolotu to 3,25 mln USD. W miarę zwiększania tempa produkcji spółka podwoiła swoje zdolności inwestując w przyrządy i autoklawy. Na linii montażu końcowego, pracującej na dwie zmiany, znajduje się obecnie 7 seryjnych E1000, a ich dostawy planowane są na koniec tego roku (Oblot drugiego E1000, 2018-01-26).  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.