Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat FAA dla Epic E1000

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 listopada 2019

Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) wydała Certyfikat Typu dla samolotu dyspozycyjnego Epic E1000. Próby certyfikacyjne E1000 rozpoczęły się w grudniu 2016. Dwa samoloty przedseryjne wylatały w ich trakcie ponad 1000 h. Zakończenie procesu certyfikacyjnego planowane było początkowo przed końcem 2017, ale ze względu na problemy z dokumentacją i dostawcami podzespołów termin przesunięto. Mieliśmy kilka okazji, aby przyspieszyć proces, wcześniej uzyskać certyfikat, ale wymagałoby to pewnych kompromisów, których nie byliśmy skłonni – stwierdził prezes Epic Aircraft Doug King.

Dostawy pierwszych seryjnych E1000 planowane są na koniec tego roku / Zdjęcie: Epic Aircraft – Jessica Ambats

E1000, wprowadzony na rynek w 2012, jest oparty na samolocie do samodzielnego montażu, oznaczonym jako Epic LT, który producent przestał sprzedawać w 2013, po wyprodukowaniu 54 egz. Sześciomiejscowy samolot z hermetyzowaną kabiną napędzany jest pojedynczym silnikiem Pratt & Whitney PT6A-67A o mocy 1200 KM, któr umożliwia mu rozwinięcie maksymalnej prędkości przelotowej 600 km/h i wznoszenie z prędkością 15 m/s. Maksymalna wysokość lotu samolotu to 10 360 m, a zasięg maksymalny z rezerwą NBAA IFR – 3056 km. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Garmin G1000NXi.

Epic Aircraft ma zamówienia na ponad 80 E1000. Cena samolotu to 3,25 mln USD. W miarę zwiększania tempa produkcji spółka podwoiła swoje zdolności inwestując w przyrządy i autoklawy. Na linii montażu końcowego, pracującej na dwie zmiany, znajduje się obecnie 7 seryjnych E1000, a ich dostawy planowane są na koniec tego roku (Oblot drugiego E1000, 2018-01-26).  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.