Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hiszpania wybrała PC-21

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 28 listopada 2019

Hiszpania zakupi 24 turbośmigłowe samoloty szkolne Pilatus PC-21. Pilatus, który według miejscowych mediów zaoferował najlepszy stosunek jakości do ceny, pokonał T-6A Texana II Beechcrafta i Super Tucano Embraera. Decyzja została ogłoszona 26 listopada na stronie internetowej zamówień rządowych (PCSP), ale nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona przez Ministerstwo Obrony ani Ejército del Aire (wojska lotnicze). To kolejny sukces Szwajcarów w Europie (PC-21 oficjalnie we francuskiej służbie, 2018-10-05).

Za sterami hiszpańskich PC-21 zasiądą przyszli piloci samolotów wielozadaniowych C.15/C.15E Hornet / Zdjęcie: Pilatus Aircraft

Według PCSP, Pilatus dostarczy 24 PC-21 i zintegrowany system szkolenia, obejmujący symulator katapultowania, dwa symulatory kabiny załogi i dwa połączone z siecią symulatory lotu, a także wstępny pakiet wsparcia logistycznego. Całość kosztować ma hiszpańskich podatników 204,75 mln euro, czyli prawie 10% mniej niż przewidywany budżet, wynoszący 225 mln euro. Środki zostaną wypłacone w trzech rocznych ratach (71,5 mln euro w 2020, 71 mln euro w 2021 i 62,5 mln euro w 2022.

Harmonogram dostaw jest bardzo napięty, ponieważ pierwsze C-101 będą stopniowo wycofywane ze eksploatacji począwszy od września 2021 do 2027. Z tego powodu szkolenie podstawowe z użyciem PC-21 powinno rozpocząć się już w roku akademickim 2021-22. Pierwsza partia sprzętu, licząca 6 PC-21 i jeden symulator ma zostać dostarczone do marca 2020, aby umożliwić wyszkolenie pierwszych 8 instruktorów.

PC-21 będzie oznaczony Ejército del Aire jako E.27. Początkowo PC-21 zastąpią używane do szkolenia podstawowego tłokowe T-35 Tamiz i C-101, ale nie podjęto jeszcze decyzji o następcach pozostałych C-101 i F-5B, używanych do szkolenia zaawansowanego – najprawdopodobniej zapadanie ona w połowie następnej dekady .


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.