Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Belgijski rząd za wymianą Iveco LMV

Wojska lądowe, Strategia i polityka, 02 grudnia 2019

22 listopada na stronie internetowej centrum prasowego Królestwa Belgii pojawiła się informacja o zaakceptowaniu przez Radę Ministrów propozycji zakupu pojazdów Commando en Liaison Voertuigen (CLV). Propozycję wystosował wcześniej Minister Obrony Belgii, Didier Reynders.

Iveco LMV są pojazdami wielozadaniowymi, powszechnie używanymi podczas misji zagranicznych / Zdjęcie: MO Belgii

Tym samym oficjalnie została wyrażona zgoda na przeprowadzenie postępowania. Belgowie zamierzają zakupić 322 pojazdy w ramach wieloletniego kontraktu. Dostawy mają zostać zrealizowane w latach 2021-2025. CLV zastąpią 437 samochodów Iveco LMV Lynx eksploatowanych od 2007. Na pojazdy dla wojsk lądowych planowany jest wydatek rzędu 125,05 mln euro, zaś na pojazdy dla wojsk lotniczych i komponentu medycznego – 16,24 mln euro.

Iveco LMV zostały wycofane z eksploatacji we wrześniu br. z powodu pęknięć podwozia. Pęknięcia wykryto już w 2017 w 120 samochodach. Problem dotyczy wozów w wariancie opancerzonym ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia na dachu. Wariant taki jest cięższy od bazowego Lynxa o ok. 1500 kg. Pomimo, że są to stosunkowo nowe pojazdy, postanowiono zastąpić wadliwe Lynxy inną konstrukcją.

Jednym z pojazdów, który prawdopodobnie zostanie zaproponowany jako następca Lynxa, będzie Serval. Ponieważ Belgowie już zamówili inne francuskie pojazdy, takie jak Griffon VBMR i Jaguar EBRC, szanse Servala są stosunkowo wysokie. Poprzez ten zakup możliwa będzie jeszcze głębsza integracja z Francuskimi Siłami Zbrojnymi, które będą eksploatować wszystkie trzy typy pojazdów (Belgia kupuje Griffony i Jaguary, 2017-07-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.