22 listopada na stronie internetowej centrum prasowego Królestwa Belgii pojawiła się informacja o zaakceptowaniu przez Radę Ministrów propozycji zakupu pojazdów Commando en Liaison Voertuigen (CLV). Propozycję wystosował wcześniej Minister Obrony Belgii, Didier Reynders.
Tym samym oficjalnie została wyrażona zgoda na przeprowadzenie postępowania. Belgowie zamierzają zakupić 322 pojazdy w ramach wieloletniego kontraktu. Dostawy mają zostać zrealizowane w latach 2021-2025. CLV zastąpią 437 samochodów Iveco LMV Lynx eksploatowanych od 2007. Na pojazdy dla wojsk lądowych planowany jest wydatek rzędu 125,05 mln euro, zaś na pojazdy dla wojsk lotniczych i komponentu medycznego – 16,24 mln euro.
Iveco LMV zostały wycofane z eksploatacji we wrześniu br. z powodu pęknięć podwozia. Pęknięcia wykryto już w 2017 w 120 samochodach. Problem dotyczy wozów w wariancie opancerzonym ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia na dachu. Wariant taki jest cięższy od bazowego Lynxa o ok. 1500 kg. Pomimo, że są to stosunkowo nowe pojazdy, postanowiono zastąpić wadliwe Lynxy inną konstrukcją.
Jednym z pojazdów, który prawdopodobnie zostanie zaproponowany jako następca Lynxa, będzie Serval. Ponieważ Belgowie już zamówili inne francuskie pojazdy, takie jak Griffon VBMR i Jaguar EBRC, szanse Servala są stosunkowo wysokie. Poprzez ten zakup możliwa będzie jeszcze głębsza integracja z Francuskimi Siłami Zbrojnymi, które będą eksploatować wszystkie trzy typy pojazdów (Belgia kupuje Griffony i Jaguary, 2017-07-01).