Ukraińskie media poinformowały, że Ukroboronpromowi udało się wznowić kontrakt na dostawę armii ukraińskiej kołowych transporterów opancerzonych BTR-4E. Wchodzące w jego skład ChKBM im. Morozowa przekazało właśnie MO Ukrainy 12 maszyn tego typu. Trafiły one do składu 92. wydzielonej brygady zmechanizowanej. Cały kontrakt, na 45 maszyn, ma zostać zrealizowany do 31 sierpnia 2019.
Kontrakt na dostawę BTR-4E, pierwotnie dotyczący 48 pojazdów, został zerwany – 3 lata po podpisaniu, m.in. ze względu na problemy z jakością stali użytej do zbudowania ich kadłubów. Odpowiedzialny za spawanie kadłubów Łozowskij zawod (ŁKMZ) w miejsce stali ukraińskiej użył niecertyfikowanej stali fińskiej. Do spawania wykorzystano zaś drut o niewłaściwym składzie (Wadliwe korpusy ukraińskich BTR-4E, 2017-09-07). Co więcej, zakładom nie udało się zespawać w wymaganym terminie nawet połowy kadłubów. Władze Ukroboronpromu po przeprowadzeniu wewnętrznego śledztwo złożyły szereg zawiadomień do prokuratury.
Po zerwaniu kontraktu zmieniono kierownictwo ChKBM. Temu zaś udało się wznowić produkcję i pozyskać środki na wynagrodzenia i zakupy materiałów. Rozmowy z MO Ukrainy wznowiono we wrześniu 2019, a rząd zgodził się na powrót do realizacji kontraktu 4 grudnia. Wytwórnia uzyskała gwarancje kredytowe warte 1,5 mld hrywien. Rząd zapłacił też za dostarczone transportery.