Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie kontraktu na BTR-4E

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 26 grudnia 2019

Ukraińskie media poinformowały, że Ukroboronpromowi udało się wznowić kontrakt na dostawę armii ukraińskiej kołowych transporterów opancerzonych BTR-4E. Wchodzące w jego skład ChKBM im. Morozowa przekazało właśnie MO Ukrainy 12 maszyn tego typu. Trafiły one do składu 92. wydzielonej brygady zmechanizowanej. Cały kontrakt, na 45 maszyn, ma zostać zrealizowany do 31 sierpnia 2019.

Zdjęcie: MO Ukrainy

Kontrakt na dostawę BTR-4E, pierwotnie dotyczący 48 pojazdów, został zerwany – 3 lata po podpisaniu, m.in. ze względu na problemy z jakością stali użytej do zbudowania ich kadłubów. Odpowiedzialny za spawanie kadłubów Łozowskij zawod (ŁKMZ) w miejsce stali ukraińskiej użył niecertyfikowanej stali fińskiej. Do spawania wykorzystano zaś drut o niewłaściwym składzie (Wadliwe korpusy ukraińskich BTR-4E, 2017-09-07). Co więcej, zakładom nie udało się zespawać w wymaganym terminie nawet połowy kadłubów. Władze Ukroboronpromu po przeprowadzeniu wewnętrznego śledztwo złożyły szereg zawiadomień do prokuratury.

Po zerwaniu kontraktu zmieniono kierownictwo ChKBM. Temu zaś udało się wznowić produkcję i pozyskać środki na wynagrodzenia i zakupy materiałów. Rozmowy z MO Ukrainy wznowiono we wrześniu 2019, a rząd zgodził się na powrót do realizacji kontraktu 4 grudnia. Wytwórnia uzyskała gwarancje kredytowe warte 1,5 mld hrywien. Rząd zapłacił też za dostarczone transportery.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.