Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Liberty Belle powstanie z popiołów

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, Historia, 04 stycznia 2020

Gdy 13 czerwca 2011 bombowiec z czasów II wojny światowej Boeing B-17G 44-85734 (N390TH) Liberty Belle zapalił się w locie, załodze udało się awaryjnie wylądować w pobliżu Oswego (IL), ale samolot nadal płonął. Z powodu błotnistego otoczenia ekipom ratowniczym trudno było dotrzeć do miejsca pożaru. W rezultacie prawie całkowitemu zniszczeniu uległ kadłub. Ogień pochłonął też duże fragmenty skrzydeł.

Gdy bombowiec z czasów II wojny światowej Boeing B-17G 44-85734 (N390TH) Liberty Belle spłonął w wyniku awarii, wydawało się, że nie zostanie odbudowany. Dopiero po blisko dekadzie Liberty Foundation zdecydowała o przystąpieniu do restauracji samolotu / Zdjęcie: Liberty Foundation via Scramble Magazine

Wydawało się wówczas, że samolot nie zostanie odbudowany. Tym bardziej, że trudno było wywieźć ocalałe fragmenty z miejsca wypadku. Ostatecznie jednak się to udało, a właściciel bombowca – Liberty Foundation postanowiła go odtworzyć (Katastrofa B-17 w USA, 2019-10-03).

Do odbudowy ma zostać wykorzystany kadłub innego B-17G, 44-83387, który należał do studia filmowego Fox 20th Century. Prace renowacyjne ma przeprowadzić Brooks Aviation w Douglas (GA). Tam też zostaną odtworzone brakujące fragmenty konstrukcji. Po odbudowie samolot ma nosić nazwę Liberty Belle II.

Wobec braku własnego B-17G Liberty Foundation w akcjach promocyjnych wykorzystuje inne samoloty tego typu. Początkowo był to The Movie Memphis Belle. Teraz jest to głównie B-17G 44-8543 (N3701G) Ye Olde Pub (wcześniej także Chuckie i Madras Maiden), dzierżawione z kolekcji Erickson.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.