Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

An-225 wznowił loty po modernizacji

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 26 marca 2020

Zakłady Antonowa w Kijowie poinformowały, że po ponad roku prac remontowych i modernizacyjnych samolot transportowy An-225 Mrija (Mrija po raz pierwszy w Australii, 2016-05-15)wykonał lot testowy. Maszyna wystartowała wczoraj z lotniska Gostomel. Lot trwał blisko dwie godziny.

An-225 w pierwszym locie po remoncie i modernizacji, Gostomel, 25 marca 2020 / Zdjęcie: Antonow

Według przedstawicieli zakładów Antonowa w zmodernizowanym samolocie zastosowano wiele komponentów produkcji ukraińskiej. Dotyczy to przede wszystkim systemu sterowania silnikami. Dalsza modernizacja ma objąć zamontowanie nowego, cyfrowego systemu kontroli lotu i wyposażenia kabiny załogi, w tym wielofunkcyjnych wyświetlaczy dostarczanych przez ukraińską kompanię Stork, stosowanych już w samolotach An-124-100.

Napędzany sześcioma silnikami turboodrzutowymi An-225 jest największym komercyjnie wykorzystywanym samolotem transportowym świata (od kwietnia 2019 największą rozpiętość ma Scaled Composites Stratolaunch Model 351, Stratolaunch oblatany, 2019-04-14). Został zbudowany tylko jeden samolot tego typu, zn. rej. UR-8206. Komponenty drugiego czekają na dokończenie budowy. Jest ono jednak mało prawdopodobne ze względów ekonomicznych i politycznych (Odrodzenie An-225?, 2016-09-01). Zapotrzebowanie na usługi samolotów tej wielkości jest niewielkie, a konflikt ukraińsko-rosyjski powoduje brak dostępu do niezbędnych podzespołów (Koniec produkcji w Antonowie?, 2016-09-10).

An-225 został oblatany w 1988. Obecnie eksploatują go Awialinii Antonowa.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.