US Air Force (Wojska lotnicze Stanów Zjednoczonych Ameryki) opracowały najnowszą aktualizację oprogramowania (Operational Flight Program, OFP) serii 7.2+, przeznaczoną dla ponad 600 eksploatowanych przez nie wielozadaniowych samolotów bojowych F-16C/D Block 40/42/50/52.
Aktualizacja została zakończona w kwietniu br. Projekt pochłonął 455 mln USD. W trakcie prób wykonano ponad 4200 lotów trwających łącznie 4600 godzin. Jednym z najważniejszych osiągnięć projektu jest możliwość wyposażenia samolotów w pokładową stację radiolokacyjną z anteną fazowaną Northrop Grumman AN/APG-83 i przystosowanie ich do przenoszenia kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze średniego zasięgu AIM-120D AMRAAM i pocisków manewrujących AGM-158B JASSM-ER.
OFP M7.2 + jest częścią modernizacji planowanej dla 841 samolotów F-16C/D Block 40/42/50/52 USAF, który obejmuje także przedłużenie trwałości użytkowej struktury z obecnych 8000 h do prawie 14 tys. godzin (Drugi F-16C wylatał ponad 10 tys. h, 2020-05-01). OFP M7.2 + to także ostatnie oprogramowanie opracowane w tradycyjny sposób. Następne wersje będą już tworzone z użyciem ogólnie dostępnych źródeł, z integralnymi funkcjami cyberbezpieczeństwa. Umożliwi to dostarczanie wojsku nowego oprogramowanie do prób w locie co 13 tygodni, a nie jak obecnie co 18 tygodni. Natomiast nowe OFP mają trafiać do wojska co dwa lata (obecnie co 3-4 lata).