Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ryanair chce wznowić loty

Lotnictwo cywilne, 12 maja 2020

Ryanair dziś (12 maja) ogłosił plan przywrócenia 40% pierwotnego rozkładu lotów od  lipca, pod warunkiem zniesienia restrykcji na lotach wewnątrzunijnych przez rządy poszczególnych krajów i wprowadzenia odpowiednich środków bezpieczeństwa na lotniskach.

Ryanair zamierza wykonywać prawie 1000 lotów dziennie, przywracając 90% tras w porównaniu do okresu sprzed pandemii SARS-CoV-2 / Zdjęcie: Marcin Sigmund 

Od czasu ograniczenia lotów z uwagi na pandemię koronawirusa w połowie marca, Ryanair obsługuje skrócony, dzienny rozkład 30 lotów między Irlandią, Wielką Brytanią i Europą. Od lipca Ryanair wznowi loty z większości swoich 80 baz w całej Europie. Priorytetem linii jest przywrócenie lotów na jak największej liczbie tras, a nie obsługiwanie jedynie tras o największych częstotliwościach, więc liczba dziennych / tygodniowych operacji będzie niższa niż w pierwotnym rozkładzie.

Ryanair zachęca pasażerów do stosowania skutecznych środków bezpieczeństwa w celu ograniczenia rozprzestrzeniania SARS-CoV-2. Należą do nich ograniczenie liczby przewożonych bagaży rejestrowanych, odprawa online, zapisanie karty pokładowej w smartfonie, a także pomiar temperatury na lotnisku i noszenie masek / zakrywania nosa i ust przez cały czas podróży – w terminalu i na pokładzie samolotu.

Wszystkie samoloty Ryanaira są wyposażone w filtry powietrza HEPA (podobne do stosowanych na oddziałach szpitalnych), a wszystkie powierzchnie wewnętrzne samolotów są dezynfekowane co noc profesjonalnymi środkami, których skuteczność określa się na ponad 24 h. Pomiar temperatury i maseczki / zakrywanie nosa i ust są kamieniem węgielnym powrotu do latania, a zachowanie dystansu społecznego na lotniskach i na pokładzie samolotu będzie stosowane tam, gdzie to możliwe.

W samolotach członkowie załóg pokładowych Ryanaira będą używali maseczek. Na pokładzie będą serwowane wyłącznie paczkowane przekąski i napoje, a płatności będą realizowane jedynie bezgotówkowo. Kolejki do toalety będą zabronione, dostęp do korzystania z nich zostanie udostępniony indywidualnym pasażerom na żądanie. Ryanair zachęca pasażerów do regularnego mycia rąk i używania środków dezynfekujących w terminalach portów lotniczych.

Jako tymczasowy środek zapobiegawczy Ryanair będzie wymagał od wszystkich pasażerów podróżujących w lipcu i sierpniu wypełnienia danych (w punkcie odprawy) o tym, na jak długo planują pobyt, a także podanie adresu podczas pobytu w innym kraju UE. Informacje te zostaną przekazane rządom poszczególnych krajów UE w celu pomocy w egzekwowania wszelkich przepisów dotyczących izolacji wymaganych od osób odwiedzających poszczególne kraje wewnątrz UE.

Eddie Wilson, prezes zarządu Ryanair DAC powiedział: To bardzo ważne zarówno dla naszych klientów, jak i naszych pracowników, abyśmy od 1 lipca wrócili do normalnych rozkładów lotów. Rządy krajów europejskich wprowadziły blokadę na 4 miesiące, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się SARS-CoV-2. Po 4 miesiącach nadszedł czas, aby Europa znów latała, abyśmy mogli ponownie połączyć przyjaciół i rodziny, umożliwić ludziom powrót do pracy i wznowić europejski przemysł turystyczny, który zapewnia tak wiele milionów miejsc pracy.

Ryanair będzie ściśle współpracował z organami zdrowia publicznego w celu zapewnienia,  że loty spełniają, w miarę możliwości, skuteczne środki ograniczające rozprzestrzenianie się SARS-CoV-2. Jak już pokazano w Azji, kontrole temperatury oraz maseczki / osłona nosa i ust są najskuteczniejszymi sposobami osiągnięcia tego celu na krótkich dystansach (1 h lotu) na jednolitym rynku europejskim – dodałEddie Wilson.

Obecnie poszczególne kraje Europy pozwalają na stopniowy powrót do normalnego życia, spodziewamy się, że będzie to ewoluować w nadchodzących tygodniach i miesiącach. […]. Uważamy, że jest to najbardziej optymalny termin na przywrócenie lotów, abyśmy mogli pozwolić przyjaciołom i rodzinom ponownie się spotkać, dotrzeć do pracy i pozwolić gospodarkom opartym na turystyce […] odzyskać resztki tegorocznego sezonu turystycznego – podkreślił Wilson (Ryanair zwalnia pracowników, 2020-05-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.