Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Argentyna poszukuje transportowców

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 19 maja 2020

Pandemia SARS-CoV-2 pokazała potrzebę rozbudowy floty samolotów transportowych Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojsk lotniczych Argentyny).

Kolejny zmodernizowany C-130H (nr takt. TC-66) dla FAA nosi nazwę Polo Sur / Zdjęcie: MO Argentyny  

W związku z tym, pomimo trwającego również kryzysu gospodarczego, który spowodował spowolnienie większości projektów modernizacyjnych i zakupowych argentyńskich sił zbrojnych, rząd w Buenos Aires postanowił przyspieszyć prace związane z unowocześnieniem samolotów transportowych Hercules. 6 maja zmodernizowany C-130H (nr takt. TC-66), noszący nazwę Polo Sur, dołączył do floty I Brigada Aérea, obejmującej jednego C-130H i parę tankowców KC-130H, które przeszły proces modernizacji już wcześniej (Pierwszy Hercules zmodernizowany w FAdeA, 2017-01-04).

Kolejny zmodernizowany C-130H (nr takt. TC-64) ma zostać dostarczony do 2021. Samolot przeszedł przegląd naprawczy struktury i otrzymał nową awionikę glass cockpit. W przyszłym roku Fabrica Argentina de Aviones (FAdeA) rozpocznie modernizację kolejnego transportowca FAA – L-100-30 (nr takt. TC-100) i analizuje możliwą modernizację ostatniego C-130H (nr takt. TC-68).

Na prośbę argentyńskiego ministra obrony Agustína Rossiego personel II Brigada Aérea rozpoczął pracę mające na celu przywrócenie do eksploatacji Fokkera F27 (nr takt. TC-79). Wojsko przeprowadzi przegląd naprawczy samolotu, a specjaliści z zakładów FAdeA – jego próby nieniszczące. Jednocześnie silniki zostaną poddane przeglądowi w Australii, a śmigła – w miejscowych zakładach Hélices Clerici. Plany zakładają, że przedsięwzięcie zostanie zrealizowane do końca tego roku. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, drugi F27 (nr takt. TC-75), zostanie przywrócony do służby w przyszłym roku.

FAA eksploatują obecnie pojedynczego Fokkera F28 Fellowship / Zdjęcie: Santiago Rivas

Obecnie FAA eksploatują także pojedynczego Fokkera F28 Fellowship (nr takt. TC-52). Typ ten miał zostać wycofany już w 2019, gdy inny F28 (TC-53) został uziemiony, ponieważ wykryto korozję jego struktury. Jednak z powodu braku funduszy na zakup nowych samolotów zdecydowano o przywróceniu mu zdatności do lotu i wymianie wszystkich skorodowanych części. TC-53 ma wznowić loty przed końcem bieżącego roku, a obydwa samoloty mają pozostać w służbie do ok. 2024.

Pandemia SARS-CoV-2 i wykonane w jej trakcie loty repatriacyjne po obywateli Argentyny znajdujących się w Ekwadorze, Peru i Brazylii, pokazała potrzebę posiadania przez FAA samolotów o pojemności większej niż F28. Z tego powodu Dowództwo wojsk lotniczych Argentyny rozpoczęło także proces zakupu Boeingów 737. Szef sztabu generalnego FAA brygadier Xavier Isaac poinformował, że rząd w Buenos Aires zamierza nabyć 3-4 samoloty model -300, -400 lub -700, jako następców w/w F28, a pierwszy z nich powinien trafić do kraju przed końcem br. Ponadto Boeingi 737 powinny być przystosowane do przewozu ładunków na pokładzie głównym.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Florencii Lucero Heguy


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.