Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Korupcja przy zakupie An-178 przez Peru?

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Służby państwowe, 25 czerwca 2020

W Peru wybuchł skandal związany z zakupem od Ukrainy samolotu transportowego An-178. Sprawę bada komisja obrony narodowej Kongresu. Deputowani podejrzewają, że w czasie przetargu mogło dojść do korupcji. Odrębne śledztwo prowadzi też Urząd kontroli państwowej Peru.

Przetarg dotyczył zakupu samolotu transportowego na potrzeby lotnictwa Policji Narodowej Peru. Ma on zamienić przestarzały, posowiecki An-32B. Przetarg zrealizował resort spraw wewnętrznych. Wygrał w nim, z dużą przewagą, An-178 (Peru wybrało An-178, 2019-08-13) oferowany przez ukraiński SpecTechnoEksport (80,02 pkt. wobec 66,22, które uzyskał drugi – C-27J oferowany przez Leonardo).

Certyfikacja An-178 ma zostać zakończona z wykorzystaniem prototypu Nr001, który jest obecnie modernizowany w oparciu o komponenty dostarczane przez przedsiębiorstwa zachodnie. Modernizacja ma się zakończyć do końca 2020 / Zdjęcie: GP Antonow

An-178 wygrał mimo tego, że nie jest produkowany seryjnie. Co więcej, nie ma wymaganych przez organy nadzorcze certyfikatów. Okazało się też, że piloci peruwiańscy nie testowali An-178 w locie, ani w ogóle nim nie latali. Przed przetargiem lot pokazowy odbyła jedynie oficjalna delegacja policji peruwiańskiej w Kijowie. Jakby tego było mało, zakłady Antonowa w Kijowie, gdzie ma zostać zbudowany samolot dla Peru, praktycznie zaprzestały produkcji.

W związku z rozwojem sytuacji specjalnego wywiadu portalowi infodefensa.com udzielił pełniący obowiązki prezesa GP Antonow, Aleksandr Los. Twierdzi on, że trwa montaż kadłuba An-178 Nr006. Zmontowano już centropłaty i usterzenie. W łańcuchu dostaw uczestniczy 30 przedsiębiorstw z Europy i Ameryki Północnej.

Według Losa, certyfikacja An-178 ma zostać zakończona z wykorzystaniem prototypu Nr001, który jest obecnie modernizowany w oparciu o komponenty dostarczane przez przedsiębiorstwa zachodnie. Modernizacja ma się zakończyć do końca 2020. Certyfikację ma prowadzić Państwowa Służba Lotnicza Ukrainy zgodnie z przepisami FAA. Procedura powinna się zakończyć przed dostarczeniem An-178 Nr006 Peru.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra