Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakończenie projektu ATTOL

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 30 czerwca 2020

Po dwuletnim programie prób w locie Airbus zakończył projekt na rzecz automatyzacji kołowania, startu i lądowania (Autonomous Taxi, Take-Off and Landing, ATTOL). Realizując projekt, inżynierowie Airbusa, testujący pokładowe urządzenia wykorzystujące technologie rozpoznawania obrazu, jako pierwsi w światowej branży lotniczej wykonywali automatyczne kołowania, starty i lądowania samolotu pasażerskiego.

/ Zdjęcie: Airbus

Łącznie wykonano ponad 500 lotów próbnych. Około 450 z nich służyło zebraniu danych wideo, potrzebnych do wsparcia i udoskonalenia algorytmów pracy komputerowych układów nawigacji, zaś seria 6 lotów testowych (z których każdy składał się z 5 startów i lądowań) została wykorzystana do przetestowania zdolności lotu autonomicznego.

Airbus uruchomił projekt ATTOL w celu zbadania, w jaki sposób technologie automatyzacji ruchu, w tym algorytmy uczenia maszynowego i narzędzia automatycznego pozyskiwania, przetwarzania danych i modelowania sytuacji mogą pozwolić pilotom skupiać się mniej na sterowaniu lotem samolotu, a bardziej na podejmowaniu strategicznych decyzji i zarządzaniu lotem.

Zespoły inżynierskie Airbusa będą kontynuować badania nad zastosowaniem technologii zapewniających autonomiczność, a także innych innowacji w takich obszarach jak materiały, alternatywne zespoły napędowe i łączność. Wykorzystując nowe możliwości, koncern będzie dążyć do opracowania nowych modeli biznesowych, związanych z tym w jaki sposób samoloty są projektowane i produkowane, jak latają, są zasilane i obsługiwane.

Szybki rozwój i udowodnienie zdolności automatycznego kołowania, startu i lądowania było możliwe dzięki pracy międzydyscyplinarnego, wielofunkcyjnego i globalnego zespołu złożonego z zespołów inżynieryjnych i technologicznych Airbusa, Airbus Defence and Space, Acubed (Projekt Wayfinder), Airbus China i ONERA pod przewodnictwem zespołu projektowego Airbus UpNext (Automatyczny start A350, 2020-01-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra