Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Swobodny lot VSR700

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 28 lipca 2020

Airbus Helicopters poinformował, że prototyp bezzałogowego statku latającego VSR700 wykonał pierwszy swobodny lot. Odbył się on w centrum prób w pobliżu Aix-en-Provence na południu Francji i trwał 10 minut.

Prototyp VSR700 podczas pierwszego swobodnego lotu / Zdjęcie: Thierry Rostang, Airbus Helicopters

Wprawdzie VSR700 wykonał swój pierwszy lot już w listopadzie 2019, ale wtedy, w celu spełnienia wymogów prawnych, został zakotwiczony 30-m linami. Obecnie, aby umożliwić wykonanie lotu swobodnego, inżynierowie Airbus Helicopters zastosowali tzw. geofencing, czyli wirtualną barierę ograniczającą zasięg bezzałogowca, co umożliwiło wydanie przez organ ds. zdatności do lotu zezwolenia na lot swobodny.

Lot swobodny VSR700 to ważny krok na drodze do prób morskich, planowanych na koniec 2021 w ramach badań ograniczających ryzyka technologiczne, prowadzonych z myślą o przyszłym bsl francuskiej Marynarki Wojennej. Dzięki francuskiemu projektowi PlanAero wykorzystamy w programie dwa demonstratory i jeden opcjonalnie pilotowany statek powietrzny, co pozwoli nam opracować i udoskonalić techniczne i operacyjne aspekty operacji bsl w środowisku morskim – powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

VSR700, opracowany na bazie śmigłowca Hélicoptères Guimbal Cabri G2, to bezzałogowiec o maksymalnej masie startowej 500-1000 kg. W ramach rozwoju konstrukcji wdrożono m.in. system umożliwiający zakończenie lotu w razie potrzeby. Dokonano też modyfikacji i wzmocnień struktury płatowca oraz zaktualizowano oprogramowanie autopilota (Oblot VSR700, 2019-11-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra