Do ośrodka NASA Armstrong Flight Research Center w Edwards Air Force Base w Kalifornii dostarczono dwa silniki turboodrzutowe F414-GE-100 przeznaczone dla samolotu eksperymentalnego X-59. Jeden egzemplarz posłuży do jego napędu, a drugi jest zapasowy.
F414-GE-100 jest zmodyfikowaną wersją silnika samolotu wielozadaniowego Saab JAS 39 Gripen, dzięki czemu ograniczono koszty prac badawczo-rozwojowych zespołu napędowego X-59. NASA posiada używane silniki F404 z samolotów F/A-18, ale mają one zbyt mały ciąg, aby umożliwić wykonywanie lotów z planowaną prędkością Ma1,4, przy której samoloty mają większy opór falowy i mniejszą doskonałość.
Samolot doświadczalny X-59 Quiet SuperSonic Technology (QueSST) powstaje w Skunk Works koncernu Lockheed Martin i posłuży do badań nad technikami zmniejszenia oddziaływania na obiekty, ludzi i zwierzęta na ziemi gromu dźwiękowego wytwarzanego przez samolot poruszający się z prędkością naddźwiękową. Badania w locie mają się odbywać pod nadzorem FAA i przy udziale władz lotniczych z innych państw tak, aby wspólnie można było opracować nowe wymagania dla cywilnych samolotów naddźwiękowych.
Negatywny, a nawet niszczący wpływ gromu dźwiękowego spowodował zakaz wykonywania lotów nad kontynentem amerykańskim przez samolot pasażerski BAC Concorde w latach 1970. Te ograniczenia miały także duży wpływ na zaniechanie w tym samym czasie rozwoju dużego samolotu pasażerskiego Boeing 2707 powstającego w ramach programu SST (SuperSonic Transport).
Dostarczone silniki zostaną poddane sprawdzeniu przez personel NASA i następnie udostępnione Skunk Works w celu rozpoczęcia prac integracyjnych z płatowcem X-59 QueSST. Dostawa i oblot X-59 są planowane w 2021 (X-59 z używanymi częściami, 2020-03-21).