Fuerza Aerea Colombiana (FAC, wojska lotnicze Kolumbii) zamówiły nowe samoloty do szkolenia podstawowego. Cessny 172 zastąpią używane października 1968 Cessny T-41D Mescalero (Cessna R172E). Dostawy mają rozpocząć się w czerwcu 2021.
Obecnie FAC mają na stanie tylko 6 T-41D, które są używane przez Escuela Militar de Aviación (EMAVI, Wojskową Szkołę Lotniczą) Marco Fidel Suárez w Santiago de Cali. FAC pozyskały ogółem 30 T-41D, z uboższym wyposażeniem, napędzane silnikiem Continental IO-360, które wylatały dotychczas łącznie 160 tys. h. Kolumbijczycy używali ich także do przewozu osób i ładunków, zrzutów spadochroniarzy, aerofotografii, rozpoznania i zadań łącznikowych.
Nowe Cessny 172, wyposażone w awionikę glass cockpit Garmin 1000, zastąpią w służbie nie tylko swoich przestarzałych protoplastów, ale także nowsze T-90 Calima (zmodernizowane Lancair Legacy FG).
Dość niespodziewanie te ostatnie, mające być motorem rozwoju krajowego przemysłu lotniczego, okazały się niezbyt dobrze przystosowane do miejscowych wymagań, ze względu na zbyt ciasną kabinę, w której nie mieścili się najwyżsi uczniowie-piloci FAC (Kolumbia wycofała Mentory, 2013-12-31).