Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10-tysięczny A320

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 października 2020

W ubiegły piątek, 9 października, w zakładach Airbusa w Tuluzie odbyła się uroczystość przekazania Middle East Airlines (MEA) jubileuszowego, 10-tysięcznego samolotu wąskokadłubowego rodziny A320. To A321neo, noszący znaki rejestracyjne T7-ME3. Tego samego dnia samolot, napędzany silnikami turbowentylatorowymi Pratt & Whitney PurePower PW1100G-JM i przystosowany do przewozu 28 pasażerów w klasie biznes i 132 podróżnych w klasie ekonomicznej, przeleciał do macierzystej bazy na lotnisku w Bejrucie (Robot Gryf dla lotniska w Bejrucie, 2020-03-06).

Jubileuszowy A321neo dla MEA w okolicznościowym malowaniu / Zdjęcie: Airbus

To zarazem trzeci A321neo, który dołączył floty libańskiego przewoźnika. Obecnie liczy ona 21 samolotów – 11 A320ceo, 3 A321neo i 5 A330-200 oraz parę Embraerów Legacy 500. Towarzystwo oczekuje jeszcze na dostawę 8 A321neo (sześć z nich ma zostać przekazanych w nadchodzących miesiącach), 4 A321XLR i 4 A330-900neo.

Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem najnowocześniejszego A321neo z numerem seryjnym 10 000, w 75. rocznicę powstania MEA, a w szczególności po otrzymaniu samolotu noszącego MSN 5000, w 2012. Odkąd po raz pierwszy nabyliśmy samolot z rodziny A320 w 2003, nie tylko skorzystaliśmy z jego wyjątkowych osiągów, ale byliśmy również pierwszą linią lotniczą, która wprowadziła standardy znane z kabin szerokokadłubowych samolotów w samolotach wąskokadłubowym, co stało się później trendem w branży lotniczej. Niestety, ze względu na obecną sytuację w Libanie, tym razem nie będziemy mogli świętować dostawy samolotu nr 10 000 w Bejrucie, tak jak to zrobiliśmy z samolotem nr 5000. Jestem jednak pewien, że nawet w trudnych okolicznościach wydarzenie to może stanowić promyk nadziei dla naszego narodu – powiedział prezes i dyrektor generalny MEA Mohamad El Hout.

Airbus z dumą kontynuuje budowanie wieloletniej współpracy z Middle East Airlines, które już obsługują jedną z najnowocześniejszych flot Airbusa na świecie. […] Dostarczenie samolotu nr 10 000 to krok milowy, który świadczy o sukcesie rodziny A320 i dziękujemy naszym klientom na całym świecie za zaufanie do naszych produktów – dodał dyrektor handlowy Airbusa Christian Scherer.

Założone w 1945 Middle East Airlines – Air Liban są członkiem sojuszu SkyTeam i jednym z głównych przewoźników lotniczych w regionie Bliskiego Wschodu, który obsługuje loty do 32 międzynarodowych miejsc docelowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Zachodniej (SkyTeam sojuszem lotniczym roku, 2016-04-04).

W rzeczywistości koncern z Tuluzy dostarczył nieco mniej samolotów rodziny A320 – raport z 30 września br. mówi o 9529 i zamówieniach na kolejnych 6048 (9000. samolot rodziny A320 , 2019-09-16). Jego największy rywal – Boeing – może pochwalić się dostarczeniem do 30 czerwca br. 10 580 samolotów rodziny 737 i zamówieniami na kolejnych 4221 (10-tysięczny Boeing 737, 2018-03-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.