Spółka Hill Helicopters ujawniła własny lekki silnik turbinowy GT50, o mocy startowej 440 KM, zaprojektowany specjalnie dla jej lekkiego śmigłowca HX50, który został zaprezentowany na początku roku (HX50 – przełomowy śmigłowiec dyspozycyjny, 2020-08-25).
Według przedstawicieli Hill Helicopters takie podejście umożliwia wyjście poza ograniczenia istniejących silników zaprojektowanych w latach 1950. i stworzenie kompaktowego, lekkiego, niezawodnego i innowacyjnego rozwiązania, które spełnia specyficzną potrzebę rynku. GT50, o modułowej konstrukcji wyposażony jest w cyfrowy układ sterowania (FADEC), nowe komory spalania i prądnicorozrusznik.
Dyrektor generalny Jason Hill stwierdził, że opracowanie własnego silnika pozwoliło spółce zaoferować śmigłowiec doskonały zarówno pod względem osiągów, jak i kosztów, dając okazję do ponownego rozkwitu lotnictwa ogólnego.
Okres międzyprzeglądowy GT50 to 5000 godzin / 20000 cykli. Masa silnika suchego wynosi 100 kg, a maksymalne zużycie paliwa to 132 l/h.