Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnione Su-30MKM

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 13 sierpnia 2009

Przedstawiciele Suchoja poinformowali o dostawie kolejnych dwóch wielozadaniowych Su-30MKM do Malezji. Odbiorca otrzyma jeszcze 4 maszyny. Tyle, że z ponad rocznym opóźnieniem.

Obie strony nie informują o przyczynach zwłoki. Wiadomo jedynie, że podpisany w 2003 kontrakt przewidywał dostawy 18 samolotów za 900 mln USD, przy czym ostatnie egz. miały trafić do wojsk lotniczych - Tentera Udara Diraja Malaysia - jeszcze w 2008.

Tymczasem informacja z 11 sierpnia mówi o zrealizowaniu dostaw 2 samolotów oraz, że do wypełnienia kontraktu, pozostało jeszcze przekazanie 4 ostatnich egz., przy czym nie określono planowanej daty tego wydarzenia.

Do tej pory Rosjanie zebrali 300 zamówień na samoloty rodziny Su-30, gotowe lub przeznaczone do montażu (część indyjskich Su-30MKI), dostarczając połowę z tej liczby.

Modernizacja malezyjskiego lotnictwa stała się bezpośrednią przyczyną podobnych działań w sąsiedniej Tajlandii. Władze tego kraju zdecydowały się na zakup 6 samolotów JAS39 Gripen, z opcja na 6 kolejnych (zobacz: Tajlandia kupuje Gripeny). Uznają je za lepsze od, opartych na wersji indyjskiej, malezyjskich Su-30MKM. Problemy finansowe zadecydowały jednak o odłożeniu w czasie decyzji o zakupie dodatkowych 6 Gripenów (zobacz: Tajlandia nie wykorzysta opcji na Gripeny).

Malezyjski Su-30MKM. Samoloty stały się już się podstawowymi maszynami przewagi powietrznej tego kraju. Zastąpiły wiekowe Northrop F-5 Tiger II


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.