Hiszpańskie linie Volotea oficjalnie zakończyły 10 stycznia 2021 eksploatację Boeingów 717. Siedem należących do przewoźnika samolotów tego modelu tego samego dnia wykonało przelot do Wenecji w celu tymczasowego przechowywania. W nadchodzących tygodniach zostaną przebazowane do Victorville w Kalifornii, gdzie zostaną zmagazynowane. Obecnie flota Volotea składa się z 20 Airbusów A319, do których w najbliższych miesiącach dołączą jeszcze trzy samoloty tego typu.
Volotea zostały utworzone w 2011 przez byłych założycieli innego hiszpańskiego towarzystwa – Vueling – i rozpoczęły działalność w marcu 2012. Ich celem była obsługa połączeń do mniej uczęszczanych lotnisk w krajach otaczających Morze Śródziemne.
Początkowo planowano eksploatowanie Bombardierów CRJ1000 i Embraerów 195, ale ostatecznie szefowie linii wybrali Boeingi 717, po otrzymaniu oferty od Boeing Capital, proponującego samoloty używane wcześniej przez AirTran. Ogółem we flocie Volotea znalazło się 19 Boeingów 717 (Boeingi 717 wciąż popularne, 2013-06-26).
Obecnie na całym świecie pozostały tylko trzy linie lotnicze, które eksploatują Boeingi 717. Są to Delta Air Lines (85 samolotów), Hawaiian Airlines (19) i QantasLink (20). Delta zamierza wycofać z użytkowania swoje Boeingi 717 w ciągu najbliższych 4 lat.