Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec służby Boeingów 717 Volotea

Lotnictwo cywilne, 13 stycznia 2021

Hiszpańskie linie Volotea oficjalnie zakończyły 10 stycznia 2021 eksploatację Boeingów 717. Siedem należących do przewoźnika samolotów tego modelu tego samego dnia wykonało przelot do Wenecji w celu tymczasowego przechowywania. W nadchodzących tygodniach zostaną przebazowane do Victorville w Kalifornii, gdzie zostaną zmagazynowane. Obecnie flota Volotea składa się z 20 Airbusów A319, do których w najbliższych miesiącach dołączą jeszcze trzy samoloty tego typu.

Ogółem we flocie Volotea znalazło się 19 Boeingów 717 / Zdjęcie: Volotea

Volotea zostały utworzone w 2011 przez byłych założycieli innego hiszpańskiego towarzystwa – Vueling – i rozpoczęły działalność w marcu 2012. Ich celem była obsługa połączeń do mniej uczęszczanych lotnisk w krajach otaczających Morze Śródziemne.

Początkowo planowano eksploatowanie Bombardierów CRJ1000 i Embraerów 195, ale ostatecznie szefowie linii wybrali Boeingi 717, po otrzymaniu oferty od Boeing Capital, proponującego samoloty używane wcześniej przez AirTran. Ogółem we flocie Volotea znalazło się 19 Boeingów 717 (Boeingi 717 wciąż popularne, 2013-06-26).

Obecnie na całym świecie pozostały tylko trzy linie lotnicze, które eksploatują Boeingi 717. Są to Delta Air Lines (85 samolotów), Hawaiian Airlines (19) i QantasLink (20). Delta zamierza wycofać z użytkowania swoje Boeingi 717 w ciągu najbliższych 4 lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.