Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ruszyła seryjna modernizacja C-5

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 sierpnia 2009

Do zakładów Lockheed Martina w Marietta przybył we wtorek pierwszy C-5B Galaxy, który zostanie gruntownie zmodernizowany do wariantu M.

Przylot C-5B, który przeistoczy się w pierwszego, seryjnego C-5M. Pentagon zamierza zmodernizować do 2016 łącznie 55 samolotów, w tym 3 egz. testowe. Dzięki przebudowie Galaxy powinny być o wiele mniej usterkowe. Zwiększy się również i zasięg oraz udźwig. Ten ostatni dla wersji C był i tak imponujący - 122,5 t. Dzięki modernizacji zbliży się znacznie do osiągów rosyjskiego An-124, który może zabierać na pokład do 150 t ładunku / Zdjęcie: Lockheed Martin

Rozpoczyna to drugi etap modernizacji wiekowych, ale największych samolotów transportowych lotnictwa wojskowego USA, C-5 Galaxy. Pierwszy, zainicjowany w 1998, dotyczy wymiany awioniki. Do tej pory przebudowano ok. połowy ze 108 maszyn tego typu.

Drugi etap wiąże się w o wiele większymi zmianami. Polega na zmodernizowaniu ok. 70 elementów, w tym na wymianie silników (General Electric CF6-80C2, o 22% większym ciągu i mniejszym zużyciu paliwa), pylonów silnikowych i generatorów pokładowych. Stąd oznaczenie programu: Reliability Enhancement and Re-engining Program (RERP). Po tych zabiegach samoloty otrzymają oznaczenie C-5M.

Do tej pory prace modernizacyjne objęły 3 egzemplarze prototypowe, z których jeden został niedawno przekazany USAF (zobacz: Pierwszy C5-M dostarczony). Jednak dopiero przylot C-5B (nr seryjny 83-1258) do zakładów w Marietta, oznacza początek seryjnej przebudowy samolotów typu Galaxy.

Przedstawiciel Lockheed Martina zakładają, że prace przy tym egz. będą trwały ok. 13 miesięcy. Po uzyskaniu niezbędnego doświadczenia, czas ten ma zostać skrócony do 8 miesięcy. Ze względu na niewielkie zużycie płatowców, Galaxy mogą pozostawać w służbie przynajmniej przez najbliższe 30 lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.