Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Air France przetestują ICC AOK Pass

Lotnictwo cywilne, 22 lutego 2021

Od początku kryzysu spowodowanego przez pandemię SARS-CoV-2 przepisy dotyczące podróży ewoluują i wielokrotnie się zmieniają. Przedstawienie negatywnego wyniku testu na obecność SARS-CoV-2jest obecnie obowiązkowe w przypadku większości podróży międzynarodowych, a przeprowadzana na lotniskach weryfikacja tych testów, często przedstawianych w formie papierowej, zajmuje dużo czasu.

Aby usprawnić podróż i skrócić czas procedur na lotnisku, Air France planują uruchomienie pilotażowego programu, testującego aplikację pod nazwą ICC AOKpass, która została stworzona przy współpracy z MedAire / International SOS.

11 marca br. Air France rozpoczną 4-tygodniowe testy aplikacji ICC AOK Pass / Zdjęcie: Air France

ICC AOKpass to aplikacja mobilna dostępna na smartfony, która umożliwia pasażerom bezpieczne przechowywanie wyników testów na COVID-19 wykonanych w jednym z laboratoriów partnerskich. Pasażerowie posługujący się aplikacją będą mogli przedstawić służbom kontrolnym na lotnisku wynik swojego testu w formie elektronicznej (w aplikacji), zamiast papierowego zaświadczenia. ICC AOKpass zapewnia bezpieczną weryfikację, zgodnie z przepisami kraju docelowego, poprzez sieć zabezpieczoną technologią blockchain.

11 marca br. Air France rozpoczną 4-tygodniowe testy, we współpracy z Paris Aéroport. Badaniami będą objęte loty na dwóch trasach: Paryż (CDG) – Fort-de-France (Martynika) i Paryż (CDG) – Pointe-à-Pitre (Gwadelupa) Pasażerowie nie będą mieli obowiązku posiadania aplikacji na wspomnianych trasach, a testowanie będzie realizowane na zasadzie dobrowolności. Przewoźnik chce sprawdzić działanie aplikacji w rzeczywistych warunkach oraz poznać opinie klientów na temat tego rozwiązania. Air France podzielą się spostrzeżeniami zebranymi w fazie testowej z innymi liniami lotniczym z sojuszu Skyteam, które obecnie też testują różne rozwiązania do cyfryzacji dokumentów medycznych (Michelin dostawcą opon dla Air France , 2021-01-26).

Poprawa i uproszczenie obsługi klienta jest stałym priorytetem Air France. Planowane testy aplikacji AOKpass są dowodem naszych starań w tym zakresie. Jesteśmy przekonani, że zmiany, jakich wszyscy obecnie doświadczamy, wpłyną na sposób, w jaki podróżujemy w dłuższej perspektywie. Dlatego jesteśmy w pełni zaangażowani i wspieramy wszystkie innowacyjne projekty, które mogą pomóc nam sprostać nowym wyzwaniom – powiedziała Catherine Villar, starszy wiceprezes ds. obsługi klienta w Air France.

Mamy przyjemność współpracować i wspierać Air France w testowaniu ICC AOKpass i z niecierpliwością czekamy na pomyślne wdrożenie rozwiązania, aby osiągnąć nasz wspólny cel, jakim jest ponowne bezpieczne otwarcie nieba – dodał Sébastien Bedu, kierownik produktu MedAire / International SOS.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.