Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Su27 w Radomiu

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 30 sierpnia 2009

Podczas pokazów lotniczych Air Show 2009 w Radomiu rozbił się białoruski samolot Su-27. Zginęli dwaj piloci. Pokazy zostały odwołane.

Samolot spadł między Małęczynem a Makowem, małymi, podradomskimi miejscowościami, w sporej odległości od płyty lotniska. Nikt na ziemi nie odniósł obrażeń.

Dwumiejscowy Su-27 wykonywał serię akrobacji. W trakcie pokazu, po kilkusekundowym locie odwróconym, pilot skręcił w prawo, wykonał półtorej beczki i zanurkował, rozpoczynając prawdopodobnie pętlę. W trakcie zniżania zdążył jeszcze obrócić samolot wzdłuż osi (pętlę rozpoczynał w pozycji odwróconej), nie zdołał jednak wyrównać, mimo zwiększenia siły ciągu. Obaj członkowie załogi zginęli, nie zdążyli się katapultować. Miejsce katastrofy zabezpieczyła straż pożarna.

Przyczyny tragedii nie są znane. Akrobacje wykonywane były jednak na bardzo małej wysokości, co w połączeniu ze stosunkowo małą prędkością, mogło doprowadzić do zderzenia z ziemią. Niewykluczona jest także usterka techniczna, która mogła uniemożliwić wyrównanie.

Samoloty Su-27, które charakteryzują się doskonałymi charakterystykami aerodynamicznymi, są zawsze ozdobami wszystkich pokazów lotniczych, ze względu na wyjątkowo efektowne manewry, których nie wykonują piloci innych maszyn. Z drugiej jednak strony należy pamiętać o tym, że z powodu ograniczeń budżetowych, piloci z krajów byłego ZSRS latają zdecydowanie mniej, niż wymaga tego prawidłowy proces szkolenia. Może to być przyczyną wielu wypadków, z udziałem samolotów zza wschodniej granicy. Do ostatniej katastrofy doszło niedawno, w czasie treningów przed targami lotniczymi MAKS 2009, pod Moskwą (zobacz: Zderzenie Su-27).

Białorusini mieli wykonać swój pokaz wczoraj, jednak uniemożliwiła to deszczowa pogoda. Wypadek spowodował przerwanie pokazów.

To drugi tak tragiczny wypadek na radomskim Air Show. 2 lata temu , w czasie występu zespołu akrobacyjnego Żelazny, zderzyły się dwa Zliny-526. Zginęło dwóch pilotów (zobacz: Przyczyny radomskiego wypadku).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.