Pracownicy zakładów Boeinga w St. Louis dokonali historycznego wyczynu, montując kadłuba samolotu szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk w niecałe 30 minut. Jego przednia część powstała na miejscu, a tylna została zaprojektowany i zmontowana przez Saaba w zakładach w Linköping w Szwecji.
Boeing / Saab T-7A Red Hawk jest pierwszym nowym statkiem powietrznym US Air Force zaprojektowanym cyfrowo. Zastosowanie wirtualnych modeli i narzędzi do projektowania skróciło czas montażu o 80%, a czas tworzenia oprogramowania – o połowę. Od stworzenia pierwszych projektów do oblotu prototypu T-7A minęło zaledwie 36 miesięcy. Jak poinformował dyrektor Boeinga ds. produkcji T-7A Andrew Stark wprowadzenie cyfrowych narzędzi zaowocowało poprawą ogólnej jakości produkcji o 50% i zmniejszyło niedokładności podczas wiercenia otworów w strukturze pod nity aż o 98%.
Samolot, którego kadłub zmontowano w rekordowo krótkim czasie będzie używany do prób statycznych. Po nim wyprodukowanych zostanie pięć przedseryjnych Red Hawków, przeznaczonych do prób w locie. Docelowo US Air Force zamierzają pozyskać 351 T-7A (USAF wprowadzają eSeries, 2020-09-15).