Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jeszcze o irańskiej katastrofie

Lotnictwo wojskowe, 23 września 2009

Znane są już bliższe szczegóły na temat wczorajszej katastrofy lotniczej pod Teheranem. Zaraz po zakończeniu parady z okazji rozpoczęcia wojny irańsko-irackiej, w powietrzu zderzyły się dwa samoloty, myśliwiec i maszyna wczesnego ostrzegania.

Irański Ił-76 wczesnego ostrzegania. Od bardzo podobnych A-50 różni je m.in. posiadanie oszklonego nosa - stanowiska nawigatora. Po wczorajszej katastrofie Iran prawdopodobnie nie posiada już żadnego, sprawnego samolotu klasy AWACS

Według naocznych świadków, z niewyjaśnionych do tej pory przyczyn, w powietrzu zderzyły się myśliwski F-5E Tiger II oraz Simorgh, czyli przebudowany przez Irakijczyków transportowy Ił-76 na samolot wczesnego ostrzegania. Dwie maszyny tego typu uciekły do Iranu w 1991, trzecia została zniszczona przez lotnictwo sprzymierzonych.

Pierwsze doniesienia mówiły o zniszczeniu tylko jednego, transportowego samolotu wojskowego (zobacz: W Iranie rozbił się samolot).

Ił-y 76 zostały zmodernizowane w oparciu o francuskie systemy radiolokacyjne. Radar Thompson-CSF Tiger G zapewniał wykrywanie statków powietrznych na dystansach do 350 km. Samoloty zostały nazwane Adnan-1, -2, -3. W Iranie otrzymały oznaczenie Simorgh.

Według dostępnych informacji, w służbie pozostawała tylko jedna maszyna, która - prawdopodobnie - została zmodernizowana. Jej zniszczenie oznacza de facto utratę przez Iran możliwości lotniczego, wczesnego ostrzegania.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.