23 września, w obecności ministrów obrony Niemiec i Holandii, przedstawiciele konsorcjum ARTEC, przekazali niemieckiej agencji zamówień wojskowych BWB i agencji OCCAR pierwszy, seryjny transporter opancerzony Boxer.
Program powstania nowego transportera opancerzonego zainicjowały Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Ostatecznie wysiłki kontynuował tylko pierwszy kraj, wsparty od 2001 przez Holandię. Głównymi partnerami przemysłowymi projektu są Krauss-Maffei Wegmann (KMW), Rheinmetall oraz holenderski Stork PWV, parę lat temu wykupiony przez Rheinmetalla. Przedsiębiorstwa te utworzyły konsorcjum ARTEC.
Pierwsze prototypy powstały w 2003, a dostawy pojazdów seryjnych miały nastąpić już rok później. Nie doszło do tego z powodu trudności technicznych oraz ograniczeń budżetowych.
Ostatecznie pierwszy, seryjny Boxer został dostarczony niemieckiej agencji zamówień wojskowych BWB i europejskiej agencji OCCAR, która nadzoruje 7 wspólnych programów zbrojeniowych, w tym niemiecko-holenderskiego transportera.
Środowa uroczystość jest wstępem do przekazanie pojazdy Bundeswehrze, która w myśl decyzji z 2006 otrzyma w pierwszej transzy 272 Boxery, z tego 36 egz. w 2010. Zastąpią one najstarsze modele kołowych Fuchsów i gąsienicowych M113. Docelowo Niemcy planują zakup 600 wozów.
Pierwsze, holenderskie Boxery powinny trafić do odbiorcy w 2011. Władze tego kraju w 2006 potwierdziły zakup 200 transporterów, jednak harmonogram ich dostaw zakłóci obecny kryzys (zobacz: Holenderskie cięcia).