Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy, seryjny Boxer dostarczony

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 25 września 2009

23 września, w obecności ministrów obrony Niemiec i Holandii, przedstawiciele konsorcjum ARTEC, przekazali niemieckiej agencji zamówień wojskowych BWB i agencji OCCAR pierwszy, seryjny transporter opancerzony Boxer.

Program powstania nowego transportera opancerzonego zainicjowały Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Ostatecznie wysiłki kontynuował tylko pierwszy kraj, wsparty od 2001 przez Holandię. Głównymi partnerami przemysłowymi projektu są Krauss-Maffei Wegmann (KMW), Rheinmetall oraz holenderski Stork PWV, parę lat temu wykupiony przez Rheinmetalla. Przedsiębiorstwa te utworzyły konsorcjum ARTEC.

Niemiecko-holenderski pojazd ma masę bojową 33 t (pojazd pusty - 25 t), przewożąc 8 żołnierzy desantu i 2 członków załogi. Wskaźniki te pokazują, że projektanci położyli główny nacisk na ochronę pojazdu (wszystkie inne, współczesne transportery 8x8 mają masę o kilka t mniejszą). Standardowe uzbrojenie składa się jednak wyłacznie z wkm kalibru 12,7 mm lub 40-milimetrowego granatnika automatycznego. Dieslowski silnik MTU V8 199 TE20 o mocy 700 KM zapewnia prędkość maksymalną nieco ponad 100 km/h

Pierwsze prototypy powstały w 2003, a dostawy pojazdów seryjnych miały nastąpić już rok później. Nie doszło do tego z powodu trudności technicznych oraz ograniczeń budżetowych.

Ostatecznie pierwszy, seryjny Boxer został dostarczony niemieckiej agencji zamówień wojskowych BWB i europejskiej agencji OCCAR, która nadzoruje 7 wspólnych programów zbrojeniowych, w tym niemiecko-holenderskiego transportera.

Prototyp pojazdu do nauki jazdy. Boxer ma występować w 6 wersjach bojowych: transportera, dowodzenia, sanitarnej, zabezpieczenia technicznego, zaopatrzenia i planowanego dopiero moździerza 120 mm. Modułowa budowa umożliwia jednak dowolną aranżację pojazdu w ciągu godzin / Zdjęcia: Bundeswehra

Środowa uroczystość jest wstępem do przekazanie pojazdy Bundeswehrze, która w myśl decyzji z 2006 otrzyma w pierwszej transzy 272 Boxery, z tego 36 egz. w 2010. Zastąpią one najstarsze modele kołowych Fuchsów i gąsienicowych M113. Docelowo Niemcy planują zakup 600 wozów.

Pierwsze, holenderskie Boxery powinny trafić do odbiorcy w 2011. Władze tego kraju w 2006 potwierdziły zakup 200 transporterów, jednak harmonogram ich dostaw zakłóci obecny kryzys (zobacz: Holenderskie cięcia).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.