Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejny krok w modernizacji tureckiej OP

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 19 lipca 2021

Program modernizacji tureckiej obrony przeciwlotniczej odnotował postępy. Türk Kara Kuvvetleri (wojska lądowe) odebrały pierwszy zestaw przeciwlotniczy HİSAR-A+. Zakończono też testy i podpisano umowę na produkcję seryjną systemu HİSAR-O+.

 Dostawy HİSAR-O+ dla sił zbrojnych Turcji potrwają do 2024 / Zdjęcie: SSB

Podczas ostatniego testu HİSAR-O+ zniszczył obiekt poruszający się z dużą prędkością na granicy jego zasięgu. Tym samym możliwe jest rozpoczęcie produkcji seryjnej. Umożliwi to budowę wielowarstwowej obrony przeciwlotniczej z użyciem systemów produkowanych lokalnie w Turcji.

Systemy HİSAR-A+ i HİSAR-O+ współdzielą wiele komponentów, co wpływa na uproszczenie logistyki i obniżenie kosztów eksploatacji. Pociski obu systemów naprowadzane są tą samą metodą. W środkowej fazie lotu naprowadzane są inercyjnie i z użyciem łącza danych. W końcowej fazie lotu za naprowadzanie odpowiada pracująca w podczerwieni głowica naprowadzająca. Oznacza to, że oba systemy mogą zwalczać taki sam zestaw celów powietrznych, tj. samoloty, śmigłowce, bsl i pociski manewrujące.

HİSAR-A+ to system o zasięgu ok. 15 km i pułapie zwalczania celów do 8 km. Umieszczany jest na podwoziu transportera ACV-30. Na pojeździe znajduje się wyrzutnia mieszcząca łącznie cztery pociski, stacja radiolokacyjna, głowica optoelektroniczna i system IFF. System ma działać głównie w ramach plutonu, choć dysponuje interfejsem pozwalającym na działania w większym ugrupowaniu (Udany test HISAR-A+, 2021-05-11).

HİSAR-O+ może zwalczać cele na dystansie 25 km i pułapie 10 km. Zaprojektowany został do działania w ramach baterii i batalionu OP. W skład systemu wchodzi kilka elementów umieszczanych na podwoziach ciężarówek, przyczepach lub samochodach terenowych. Wśród nich wymienić można wyrzutnie z łączem danych i sześcioma pociskami, stacje radiolokacyjne na szczeblu baterii, pojazdy z głowicą optoelektroniczną, pojazdy z systemem łączności Tactical Data Link Common Software oraz stacje dowodzenia i kierowania. Dzięki TDLCS system może współpracować z pozostałymi rodzajami sił zbrojnych dzięki łączom informacyjnym Link 1, Link 11B, Link 16 i JREAP.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.