Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kalkulator śladu węglowego

Lotnictwo cywilne, 29 lipca 2021

Linie Ryanair ogłosiły uruchomienie nowego narzędzia – kalkulatora emisji dwutlenku węgla, który umożliwi konsumentom pełne zrównoważenie emisji w związku z lotem irlandzkiego przewoźnika. Nowa funkcja obliczy poziom emisji dwutlenku węgla na pasażera na każdej trasie Ryanaira i pozwoli klientom pokryć jej pełny koszt, przyczyniając się do inicjatyw środowiskowych.

Ryanair chce być przewoźnikiem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 / Ilustracja: Ryanair

Ryanair rozszerza w ten sposób swój program kompensacji emisji, który obecnie pozwala pasażerom przeznaczyć 2 euro na projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla. Składki te wspierają kilka inicjatyw środowiskowych, w tym Renature Monchique – projekt ponownego zalesiania w Algarve; dystrybucja energooszczędnych kuchni w Ugandzie przez First Climate;  projekt elektrowni wiatrowej Balikesir w Turcji i ulepszone programy kuchenne w Malawi zasilane przez CO2 Balance  (dwa ostatnie we współpracy z Shellem).

Pasażerowie Ryanaira przeznaczyli ponad 3,5 mln euro na projekty środowiskowe od rozpoczęcia dobrowolnego programu redukcji emisji. Ryanair uważa, że rozszerzenie programu redukcji emisji CO2 zostanie bardzo pozytywnie przyjęte przez mieszkańców Europy. Ryanair już teraz ma najniższe emisje CO2 na pasażera/km spośród wszystkich głównych linii lotniczych w Europie (66 g), a pasażerowie, którzy zdecydują się na podróż z Ryanairem, będą mogli jeszcze bardziej zredukować emisje CO2 związane ze swoimi lotami.

Ryanair uważa, że lotnictwo musi odgrywać wiodącą rolę w przeciwdziałaniu zmianom klimatu i kładzie większy nacisk na łagodzenie wpływu swojej działalności na środowisko. Do 2030 celem Ryanaira jest zasilenie 12,5% swoich lotów zrównoważonymi paliwami lotniczymi – co wraz z inwestycją w wysokości 22 mld USD w nowe samoloty Boeing 737 8-200 Gamechanger znacznie zmniejszy emisję CO2 i poziom hałasu w ciągu następnej dekady i pomoże Ryanairowi osiągnąć swój cel, jakim jest bycie liniami lotniczymi neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050.

Dyrektor Ryanaira ds. zrównoważonego rozwoju, Thomas Fowler, powiedział: Każdego roku setki tysięcy pasażerów Ryanaira decydują się na wspieranie środowiska, wybierając zrównoważenie emisji CO2 w momencie rezerwacji. Rozszerzenie naszego programu umożliwi naszym podróżnym pełne zrównoważenie emisji CO2 lotu Ryanairem, znacznie zwiększy możliwości każdego z naszych partnerów środowiskowych, którzy aktywnie pracują nad programami kompensacji emisji dwutlenku węgla.

Zrównoważony rozwój i wpływ na środowisko są brane pod uwagę w każdej decyzji biznesowej podejmowanej w Ryanair. Jesteśmy naprawdę zaangażowani w bycie linią lotniczą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla netto do 2050. Ryanair ma najmłodszą flotę wśród dużych linii lotniczych w Unii Europejskiej, a średni wiek naszych samolotów zostanie jeszcze obniżony dzięki dostawie Gamechangerów – które są bardziej oszczędne [spalają o 16% mniej paliwa]; obniżą emisję hałasu o 40% i mają 8 miejsc więcej [w porównaniu do 737-800] na pokładzie. Ryanair wyznaczył sobie cel, aby do 2030 zasilać 12,5% wszystkich lotów zrównoważonymi paliwami lotniczymi, ogłaszając niedawno partnerstwo w tym zakresie z Trinity College Dublin. Obsługujemy tylko trasy z punktu do punktu, mamy wiodące w branży współczynniki obłożenia (LF) i cieszymy się, że usunęliśmy już ponad 80% nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych z naszych samolotów – dodał Thomas Fowler (Pierwszy Gamechanger dla Malta Air , 2021-07-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.