Otokar opracował drugą generację pojazdów taktycznych rodziny AKREP. Najnowszy AKREP IId wyróżnia się napędem w postaci silnika diesla. Ponadto w ramach całej rodziny pojazdów oferowany ma być także wariant o napędzie elektrycznym i hybrydowym.
Pojazdy AKREP II według producenta mają się wyróżniać zredukowaną sylwetką, wysoką mobilnością, przeżywalnością i modułową konstrukcją. Stanowią rozwinięcie udanych AKREP pierwszej generacji z 1995. W 2019 Otokar ujawnił wariant elektryczny AKREP IIe (Akrep II – elektryczny pojazd opancerzony, 2019-04-26).
Natomiast AKREP IId ma swoją premierę podczas trwających właśnie targów IDEF 2021. To pojazd o trakcji 4x4 i dopuszczalnej masie całkowitej 15000 kg. Załogę stanowi trzech żołnierzy, w tym kierowca, dowódca i operator uzbrojenia. Pojazd, zależnie od zastosowanego wyposażenia i uzbrojenia, może występować w wariancie rozpoznawczym, obserwacyjnym, wsparcia ogniowego, niszczyciela czołgów i wozu przeciwlotniczego. Na pojeździe mogą być montowane różnego rodzaju zestawy uzbrojenia wliczając w to armaty o kalibrze do 90 mm.
AKREP IId napędzany jest turbodoładowanym silnikiem diesla o mocy 360 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada automatyczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami. Pojazd może osiągać prędkość maksymalną 110 km/h. Standardowe wyposażenie stanowi m.in. system centralnego pompowania kół i opony z wkładkami Run Flat. Ponadto opcjonalnie mogą być zastosowane m.in. systemy obserwacji dookolnej, systemy łączności, układ nawigacji GPS/INS, system zarządzania polem walki, czy też układ filtrowentylacji.