W dn. 11-12 września 2021 w Kielcach odbyły się III Targi Lotnicze Aviation Expo. Partnerem medialnym imprezy organizowanej przez zespół Targów Kielce, jest miesięcznik Skrzydlata Polska, wydawany przez Agencję Lotniczą Altair.
Wydarzeniu towarzyszyły dwie konferencje. Pierwsza – Global Drone Conference – odbyła się w przeddzień targów, 10 września 2021. W jej trakcie poruszono zagadnienia związane z koordynacją lotów za pomocą systemu PANSA UTM i przestrzenią powietrzna dla operacji bsl po wdrożeniu przepisów UE, lotami bezzałogowców w przestrzeniach wyznaczonych na potrzeby lotnictwa SZ RP, czy zastosowaniem bsl do dostaw medycznych i towarów oraz zwalczania pożarów. Dyskutowano też nad integracją i cyfryzacją wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznej, certyfikacją bezzałogowych statków latających oraz przeznaczonym dla nich wyposażeniem.
Pierwszy dzień tegorocznego Aviation Expo rozpoczęła konferencja Technology and Law for Aviation. Jej uczestnicy zastanawiali się m.in. nad przyszłością lotnisk (tzw. touchless airport) i branży przewozów cargo. Poruszono też problem rewolucji w dziedzinie dokumentacji, paliw lotniczych i usług handlingowych oraz kontroli ruchu lotniczego. Nie mogło też zabraknąć oceny branży lotniczej w czasach pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Ciekawym elementem konferencji były panele poświęcone lotnictwu biznesowemu, a także wiatrakowcom, szybowcom i balonom, często pomijanym podczas tego rodzaju wydarzeń.
Na tegorocznym Aviation Expo nie zabrakło interesujących konstrukcji, jak np. Dynali H3 Sport 135HP – najnowszy model ultralekkiego śmigłowca belgijskiego producenta czy też nowa wersja śmigłowca Enstrom 480B.
W Kielcach można było podziwiać również ultralekki samolot Pipistrel Virus SW i replikę samolotu Curtiss Model D z 1911 – jednego z pierwszych masowo produkowanych na świecie (Aviation Expo 2020 w Kielcach, 2020-09-20).