Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Amerykanie sprzedają Su-27

13 października 2009

Amerykańska spółka Tac Air wystawiła na sprzedaż dwa dwumiejscowe myśliwce Su-27UB kupione rok wcześniej na Ukrainie. Można je kupić po ok. 5 mln USD.

Wyprodukowane w 1990 samoloty zostały wyremontowane w latach 2007-2008 i oblatane w sierpniu 2008, przed wyekspediowaniem w październiku 2008 z Ukrainy do USA na pokładzie transportowego olbrzyma - An-124. Potem przeszły zrealizowaną przez partnera Tac Air - Pride Air modernizację, polegającą m.in. na zainstalowaniu nowoczesnych systemów nawigacyjnych (GPS Garmina) i łączności (m.in. Bendix/Kinga), w tym systemu IFR (Collinsa) i zmianie napisów kabinie na angielskie oraz zamontowaniu nowoczesnego rejestratora parametrów lotu. W Stanach Zjednoczonych Su-27 wylatały zaledwie po 16 godzin (ich silniki pracowały zaś po 19 h, a APU uruchamiał je ok. 50 razy). Tac Air uzyskał zgodę na ich serwisowanie w swych warsztatach w Reno/Stead w Newadzie.

Według Strategy Page, Amerykanie kupili Su-27, by zapoznać się z możliwościami tych rosyjskich samolotów. Eksperci USAF wykonali już to zadanie, więc samoloty mogą zostać sprzedane po uprzednim pozbawieniu cech bojowych. Według wcześniejszych informacji, sprzedaż samolotów za cenę dwukrotnie większą od kosztów nabycia, była od początku podstawowym celem operacji.

Tac Air i Pride Air oczekują, że zmodernizowane Su-27UB kupią cywilni kolekcjonerzy - miłośnicy lotnictwa. Samoloty - w typowym szaro-niebieskim kamuflażu, można obejrzeć w Rockford w Illinois. Cena ofertowa wynosi 4,95 mln USD.

Informacja o sprzedaży USA 2 ukraińskich Su-27UB pojawiła się w mediach w maju 2009 (Amerykańskie Su-27). O zgodzie na takie transakcje mówił później szef sztabu ukraińskich WWS, jako metodzie podreperowania sytuacji finansowej zakładów remontowych, które od lat wykonują remonty samolotów nie mogąc doczekać się pieniądze za te usługi (WWS Ukrainy bez samolotów?). Przeciwko takiej praktyce protestował z kolei deputowany Rady Najwyższej z ramienia Partii Regionów, Wadim Kolesniczenko, który nazwał ją wyprzedażą największych tajemnic obrony powietrznej.

Założona w 2005 przez weteranów USAF, US Navy i USMC Tac Air (Tactical Air Support Inc.) specjalizuje się we wsparciu treningów i testów na rzecz amerykańskiego lotnictwa wojskowego i jego dostawców. Jej flota powietrzna składa się z czeskich samolotów szkolnych L-29 i L-39 oraz starych sowieckich myśliwców MiG-15 i MiG-17. Nieoficjalnie mówi się, że spółka dysponuje też rosyjskimi radarami naziemnymi. Będące w jej posiadaniu Su-27 nie są pierwszymi samolotami tego typu, które trafiły do USA. Wcześniej Su-27P (także prawdopodobnie z Ukrainy) były testowane w słynnym Air Force Flight Test Center Detachment 3 (Area 51).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.