Zespół specjalistów General Eletric Aviation Catalyst przeprowadził 30 września oblot silnika GE Aviation Catalyst, stanowiącego zespół napędowy samolot Beechcraft Denali. Dla potrzeb próby silnik zabudowano w przeznaczonym do tego celu samolocie Beechcraft King Air. Trwający 1 h 40 min oblot silnika Catalyst rozpoczął się i zakończył na terenie międzynarodowego portu lotniczego Berlin Brandenburg im. Willy’ego Brandta.
– Pierwszy lot był bardzo udany. Muszę powiedzieć, wszystko poszło bezbłędnie. Lataliśmy dłużej niż planowano, a silnik działał tak, jak się spodziewaliśmy. Nie mogę się doczekać się dalszego przebiegu prób w locie – powiedział Sigissond Monnet, szef pilotów doświadczalnych.
GE Aviation Catalyst to pierwszy w świecie silnik lotniczy z elementami wykonanymi metodą przyrostową o mocy 969 kW, z FADEC. Obliczeniowy okres międzyprzeglądowy silnika to 4 tys. h. Dotychczas 16 przedseryjnych silników Catalyst przeszło ponad 2600 h prób naziemnych (Rozruch silnika Denali, 2021-08-27).
Oblot prototypu Beechcrafta Denali napędzanego silnikiem Catalyst ma odbyć się jeszcze w tym roku.