Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot silnika Catalyst

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 października 2021

Zespół specjalistów General Eletric Aviation Catalyst przeprowadził 30 września oblot silnika GE Aviation Catalyst, stanowiącego zespół napędowy samolot Beechcraft Denali. Dla potrzeb próby silnik zabudowano w przeznaczonym do tego celu samolocie Beechcraft King Air. Trwający 1 h 40 min oblot silnika Catalyst rozpoczął się i zakończył na terenie międzynarodowego portu lotniczego Berlin Brandenburg im. Willy’ego Brandta.

Dla potrzeb oblotu silnik Catalyst zabudowano w samolocie Beechcraft King Air / Zdjęcie: GE Aviation

Pierwszy lot był bardzo udany. Muszę powiedzieć, wszystko poszło bezbłędnie. Lataliśmy dłużej niż planowano, a silnik działał tak, jak się spodziewaliśmy. Nie mogę się doczekać się dalszego przebiegu prób w locie – powiedział Sigissond Monnet, szef pilotów doświadczalnych.

GE Aviation Catalyst to pierwszy w świecie silnik lotniczy z elementami wykonanymi metodą przyrostową o mocy 969 kW, z FADEC. Obliczeniowy okres międzyprzeglądowy silnika to 4 tys. h. Dotychczas 16 przedseryjnych silników Catalyst przeszło ponad 2600 h prób naziemnych (Rozruch silnika Denali, 2021-08-27).

Oblot prototypu Beechcrafta Denali napędzanego silnikiem Catalyst ma odbyć się jeszcze w tym roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.