Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zapowiedzi modernizacji Mi-8 i Mi-24 z Ukrainą

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 października 2009

W czasie ostatniej wizyty ministra obrony, Bogdana Klicha na Ukrainie, poruszono m.in. kwestię możliwej współpracy przy modernizacji śmigłowców Mi-8 i Mi-24.

Podczas rozmów szefowie resortów obrony obu państw omówili stan prac, związanych z powołaniem polsko-ukraińsko-litewskiej brygady sił pokojowych. W trakcie spotkania poruszono również kwestie współpracy wojskowo-technicznej, w tym ukraińskiego udziału w remoncie siłowni polskich okrętów rakietowych.

W piątek, drugiego dnia wizyty minister Klich udał się do Konotopskowo awiacijonnowo remontowo zawoda Awiakom, zakładów remontowych, zajmujących się obsługą śmigłowców.

Nasz kraj zlecił temu przedsiębiorstwu przeprowadzony już w tym roku remont 5 śmigłowców Mi-24D, (ich modernizacja - zamontowanie zintegrowanego systemu łączności i nowych urządzeń nawigacyjnych - prowadzona jest w zakładach remontowych w Łodzi).

Czasie wizyty Ukraińcy zaprezentowali zmodernizowany Mi-24P, owoc programu, który został zapoczątkowany w 2007 (zobacz: Ukraina uruchamia modernizację Mi-24). Pokaz w locie przeprowadziła załoga pod dowództwem płk. Wiktora Łukiańczyka.

Śmigłowiec został wyposażony w mocniejsze, ukraińskie silniki Motor-Sich, dzięki którym zwiększono pułap maksymalny, a także zmniejszono zużycie paliwa. Maszyna przystosowana jest do działania w temperaturach od -60ºC do +60ºC.

W czasie wizyty zaprezentowano nową głowicę optoelektroniczną, która pozwala na wykrycie celów z odległości 8-9 km. Jest to urządzenie francuskiej Sagem, przystosowane do zabudowy na Mi-24 przez Awiakom. Śmigłowiec otrzymał zmodernizowane urządzenia łączności i nawigacji, zgodne ze standardami NATO. Obecnie twa proces ich certyfikacji.

Nie ujawniono, czy w prezentowanym egz. zamontowano również przewidywane w 2007 nowe systemy samoobrony, a także uzbrojenia, którego głównym elementem miały być ppk R-2W, o zasięgu +7,5 km.

Minister Klich stwierdził, że współpraca między Awiakomem i WZL 1 w Łodzi ma silne poparcie polityczne obu krajów. Według oficjalnego komunikatu MON, polskie i ukraińskie wojskowe zakłady lotnicze rozważają powołanie konsorcjum, które wspólnie będzie modernizowało śmigłowce serii Mi - Polska jest bowiem również zainteresowana przebudową śmigłowców rodziny Mi-8. Informacja strony ukraińskiej precyzuje, że celem współpracy miałoby być stworzenie zmodernizowanych wersji helikopterów, które miałyby szanse zaistnieć na rynkach trzecich. Powołanie konsorcjum traktowane jest jako jedno z możliwych rozwiązań.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.