Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przeżyło 9 z 11 pasażerów Caravana

Lotnictwo wojskowe, 31 października 2009

Katastrofę samolotu Cessna Caravan w Amazonii przeżyło 9 z 11 osób znajdujących się na jego pokładzie.

Zdjęcie: Aureo Neto - Agência O Globo

Jednosilnikowy C-98 Caravan zaginął 29 października w Amazonii (Cessna Caravan zaginęła nad Amazonią). Ekipy poszukujące znalazły wrak samolotu w rezerwacie Vale do Javari, 5 metrów pod powierzchnią rzeki Itui - dopływu Amazonki. Pilot, Carlos Wagner Ottone Veiga (z ponad tysiącgodzinnym nalotem na C-98), lądował na niej awaryjnie. Jeden z pasażerów zginął w czasie lądowania, inny zaginął w dżungli. Ocaleni z katastrofy zostali przewiezieni śmigłowcami do szpitala w Cruzeiro do Sul na badania.

Według uściślonych danych, samolotem leciała 4-osobowa, wojskowa załoga i 7 pasażerów - 2 kobiety i 5 mężczyzn. Samolot lądował w dżungli 16 po awarii silnika, a 58 minut po starcie. Zginęli: Joao de Abreu Filho, urzędnik National Health Foundation (FUNASA) i Marcelo Dias dos Santos, mechanik pokładowy.

W poszukiwaniach brało udział 8 samolotów i śmigłowców: KC-130 Hércules, SC-95 Bandeirante, 2 C-105 Amazonas, R-99 oraz 2 H-60L BlackHawk i HM-3 Super Cougar.

Lotnictwo wojskowe Brazylii eksploatuje samoloty C-98 Caravan od 1987. Używane są do transportu towarów i ludzi, do ewakuacji medycznej oraz wielu innych zadań.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.