Kaskaderka stanęła na szczycie najwyższego budynku świata – znajdującego się w Dubaju wieżowca Burdż Chalifa – trzymając napis zachęcający do odwiedzin Expo 2020. W tle przeleciał samolot pasażerski A380 linii Emirates w specjalnym malowaniu reklamującym wystaw.
Projekt wymagał dogłębnego planowania i skrupulatną realizację z udziałem partnerów z całego ekosystemu lotniczego Dubaju. Duży nacisk położono na bezpieczeństwo na każdym etapie wykonywania manewrów na małej wysokości.
Starannie ułożona choreografia przelotu obejmowała lot A380 na wysokości zaledwie 2700 stóp (828 metrów), czyli dokładnie takiej, na jakiej znajduje się szczyt Burdż Chalifa. Samolot poruszał się też z bardzo małą prędkością – 145 węzłów (ok. 169 km/h). Dla porównania, średnia prędkość przelotowa A380 wynosi około 480 węzłów (889 km/h). Mała prędkość umożliwiła sprawne i nieprzerwane krążenie wokół Burdż Chalifa bez zbaczania z kursu. Aby uzyskać odpowiedni dobór ujęć do reklamy, A380 Emirates okrążył Burdż Chalifa w sumie 11 razy. Samolot sprawiał również wrażenie, jakby leciał bardzo blisko stojącej na szczycie kaskaderki, podczas gdy w rzeczywistości znajdował się w odległości ok 800 m.
W proces planowania zostali włączeni piloci Emirates, zespoły operacji lotniczych, kontrolerzy ruchu lotniczego, piloci helikopterów, operatorzy bezzałogowców i ekipy filmowe, zespół marketingowy Emirates, zespół Emaar, zespoły regulacyjne (nadzoru), a także władze lotnicze Zjednoczonych Emiratów Arabskich: GCAA (General Civil Aviation Authority) i DCAA (Dubai Civil Aviation Authority).
W celu uzyskania niezbędnych zgód, podczas ścisłej współpracy omówione zostały wszystkie szczegóły i aspekty misji, od ułożenia choreografii lotu, przeprowadzenia oceny ryzyka, przez uwzględnienie ruchu lotniczego i obszary przelotu, aż po pomiar potencjalnych wiatrów i warunków pogodowych.
Piloci wielokrotnie trenowali na symulatorze lotu A380, aby mieć pewność, że każdy wizualny punkt odniesienia został uwzględniony i przetestowany, a każdy manewr sprawdzony przed rozpoczęciem misji. Treningi na symulatorze pomogły również ustalić sposób komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami podczas lotów i filmowania, aby wszystkim zapewnić bezpieczeństwo pracy.
Ponadto zespół ściśle współpracował z kontrolą ruchu lotniczego w Dubaju, aby zapewnić ochronę całego przedsięwzięcia poprzez blokowanie przestrzeni powietrznej, czyli czasowe ograniczenie jej dostępu podczas wszystkich schematów lotów (Emirates odebrały ostatni wyprodukowany A380, 2021-12-18).