Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Produkcja SSC przyspiesza

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 27 stycznia 2022

Kierownik programu budowy poduszkowców desantowych SSC (Ship to Shore Connector) dla amerykańskiej marynarki wojennej, kmdr Scot Searles, poinformował o rozwiązaniu problemów technicznych z łopatami wentylatorów i zapowiedział przyspieszenie produkcji do 4 sztuk rocznie. Textron, producent SSC, rozwiązał problem z mikropęknięciami w łopatach wentylatorów poprzez ich przeprojektowanie i wzmocnienie oraz wprowadzenie zmian w oprogramowaniu sterującym napędem.

Poduszkowce SSC służą do transportu ładunków nawet przy wysokim stanie morza z prędkością do 35 w. / Zdjęcie: Textron Systems

Próby pierwszego SSC rozpoczęły się w 2019 i już wtedy wykryto problemy z pękaniem łopat wentylatorów przy maksymalnym obciążeniu poduszkowców wynoszącym 74 t. Późniejsze badania kontynuowano z pustymi poduszkowcami, a w tym czasie US Navy i producent poszukiwali rozwiązania problemu. Analiza problemu zajęła cały 2020, a w 2021 opracowano dwa w/w rozwiązania, które zostały zaakceptowane.

Nowe łopaty i oprogramowania zostały już zaimplementowane w 4 SSC dostarczonych do tej pory i zostały wprowadzone w poduszkowcach znajdujących się na linii montażowej. Równocześnie nadal trwają prace nad opracowaniem nowych śmigieł wentylatorów, który obsługa i wymiana będzie tańsza w ciągu całego cyklu służby poduszkowców obliczonego na 30 lat.

W czasie rozwiązywania problemu w latach 2020-2021 produkcja była realizowana w tempie 2 SSC rocznie. W tym roku tempo dostaw ma zostać podwojone. 4 dostarczone SSC biorą obecnie udział w serii testów operacyjnych. Na luty zaplanowano pierwsze operacje z udziałem okrętu desantowego, a wstępna gotowość operacyjna powinna zostać osiągnięta w 2023.

Do tej pory amerykańska marynarka wojenna zamówiła 24 SSC. Łącznie zakupy mają sięgnąć 72 egzemplarzy, które zastąpią znajdujące się w służbie poduszkowce desantowe LCAC (Landing Craft Air Cushion). Chociaż oba poduszkowce są podobne z wyglądu, mają tylko 1% wspólnych części. SSC ma identyczny ogólny układ konstrukcyjny i takie same wymiary jak LCAC, dzięki czemu jest kompatybilny z eksploatowanymi okrętami desantowymi, które nie będą wymagały żadnych modyfikacji (Rolls-Royce napędzi poduszkowce US Navy, 2012-10-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.