Kierownik programu budowy poduszkowców desantowych SSC (Ship to Shore Connector) dla amerykańskiej marynarki wojennej, kmdr Scot Searles, poinformował o rozwiązaniu problemów technicznych z łopatami wentylatorów i zapowiedział przyspieszenie produkcji do 4 sztuk rocznie. Textron, producent SSC, rozwiązał problem z mikropęknięciami w łopatach wentylatorów poprzez ich przeprojektowanie i wzmocnienie oraz wprowadzenie zmian w oprogramowaniu sterującym napędem.
Próby pierwszego SSC rozpoczęły się w 2019 i już wtedy wykryto problemy z pękaniem łopat wentylatorów przy maksymalnym obciążeniu poduszkowców wynoszącym 74 t. Późniejsze badania kontynuowano z pustymi poduszkowcami, a w tym czasie US Navy i producent poszukiwali rozwiązania problemu. Analiza problemu zajęła cały 2020, a w 2021 opracowano dwa w/w rozwiązania, które zostały zaakceptowane.
Nowe łopaty i oprogramowania zostały już zaimplementowane w 4 SSC dostarczonych do tej pory i zostały wprowadzone w poduszkowcach znajdujących się na linii montażowej. Równocześnie nadal trwają prace nad opracowaniem nowych śmigieł wentylatorów, który obsługa i wymiana będzie tańsza w ciągu całego cyklu służby poduszkowców obliczonego na 30 lat.
W czasie rozwiązywania problemu w latach 2020-2021 produkcja była realizowana w tempie 2 SSC rocznie. W tym roku tempo dostaw ma zostać podwojone. 4 dostarczone SSC biorą obecnie udział w serii testów operacyjnych. Na luty zaplanowano pierwsze operacje z udziałem okrętu desantowego, a wstępna gotowość operacyjna powinna zostać osiągnięta w 2023.
Do tej pory amerykańska marynarka wojenna zamówiła 24 SSC. Łącznie zakupy mają sięgnąć 72 egzemplarzy, które zastąpią znajdujące się w służbie poduszkowce desantowe LCAC (Landing Craft Air Cushion). Chociaż oba poduszkowce są podobne z wyglądu, mają tylko 1% wspólnych części. SSC ma identyczny ogólny układ konstrukcyjny i takie same wymiary jak LCAC, dzięki czemu jest kompatybilny z eksploatowanymi okrętami desantowymi, które nie będą wymagały żadnych modyfikacji (Rolls-Royce napędzi poduszkowce US Navy, 2012-10-23).