Przedsiębiorstwo Diamond Aircraft postanowiło wyposażyć samolot szkolny DART (Diamond Aircraft Recconaissance Trainer) w nowy silnik.
– Po namyśle doszliśmy do wniosku, że konieczne były zmiany w programie DART, aby przyspieszyć prroces certyfikacji statku powietrznego. W celu spełnienia naszego planu i ograniczonych możliwości na rynku, a także niewielkiego zainteresowania klientów, zdecydowaliśmy się, w ścisłej konsultacji z naszym działem badawczo-rozwojowym, wyposażyć DART w sprawdzony i certyfikowany 750-konny silnik turbinowy Pratt & Whitney Canada PT6A-25C – stwierdził Liqun (Frank) Zhang, prezes Diamond Aircraft Austria.
Samolot szkolno-akrobacyjny napędzany PT6A-25C zostanie nazwany DART-750 i będzie wyposażony w awionikę Garmin G3000, a opcjonalne także w fotele wyrzucane. Producent zakłada, że uzyska Certyfikat Typu EASA dla podstawowej wersji samolotu do końca 2023 (Belgowie testują DART 550, 2020-11-04, Chińska awionika dla DART-450, 2018-12-28).
– Ściśle współpracowaliśmy z Diamond Aircraft w celu określenia najlepszego silnika dla nowego samolotu DART-750 i wierzymy, austriackie przedsiębiorstwo dokonało doskonałego wyboru. Wierzymy, że DART-750 i PT6A-25C to będzie wyjątkowa para – dodał Anthony Rossi, wiceprezes Pratt & Whitney Canada ds. rozwoju biznesu.
Silniki turbinowe rodziny PT6A zostały wybrane jako napęd dla ponad 130 różnych samolotów i wylatały dotychczas ponad 425 mln h.