Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Najbardziej bezpieczny rok USAF

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 listopada 2009

Zakończony niedawno rok budżetowych 2009, okazał się najbardziej bezpiecznym w historii USAF. Zanotowano 17 katastrof i poważnych wypadków lotniczych, z tego tylko jeden na skutek błędów pilotażu.

USAF w jednostkach operacyjnych, Gwardii Narodowej i rezerwy, wykorzystuje operacyjnie ok. 5700 samolotów i śmigłowców, także bezzałogowych. W ubiegłym roku finansowym, który zakończył się 1 października, zanotowano najmniej poważnych wypadków lotniczych od 60 lat.

Doszło bowiem jedynie do 17 incydentów, które zakończyły się śmiercią lub poważnymi obrażeniami załogi, albo utratą statku powietrznego, względnie stratami, których wartość przekracza 1 mln USD.

W innym, dotychczas rekordowym roku 2006, miało miejsce 19 takich zdarzeń. Kolejne 2 lata zaowocowały jednak zwiększeniem liczby wypadków. Głównym powodem tego wzrostu było rozluźnienie się dyscypliny pilotów i mechaników, a także pogarszający się stan techniczny starszych modeli samolotów (zobacz np.: Zakaz lotów F-15).

Wprowadzone środki zaradcze, w tym egzekwowanie obowiązku cyklicznego szkolenia podstawowego doświadczonych pilotów oraz stopniowe wycofywanie najstarszych maszyn, przyniosły pożądany skutek. W FY2009 doszło do tylko jednego wypadku, spowodowanego błędem pilota.

Osobną kwestią są zagadnienia bezpieczeństwa, dotyczące bsl. Wysocy rangą przedstawiciele USAF stwierdzili, że do tej pory nie wprowadzono jeszcze odpowiednich procedur. Są one ciągle opracowywane, ponieważ w przypadku bezzałogowców nie da się bezpośrednio wykorzystać standardów, stosowanych dla klasycznych statków latających.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.