Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Już wkrótce oblot Airbusa A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 13 listopada 2009

Przedstawiciele Airbus Military poinformowali o końcowych przygotowaniach do oblotu A400M. Prototyp został przekazany zespołowi pilotów testowych, którzy zdecydują o ostatecznym terminie pierwszego lotu maszyny.

Oblot A400M odbędzie się prawdopodobnie w najbliższym czasie. Nie zmienia to jednak faktu, że konstrukcja ciągle wymaga dopracowania. Zbyt duża jest np. masa maszyny. Egzemplarz testowy na pewno nie będzie więc wzorcem dla samolotów seryjnych. Przedstawiciele producenta zapewniali jednak, jeszcze kilka miesięcy temu, że pierwsze dostawy mogą zostać zrealizowane w ciągu 3 lat od daty oblotu / Zdjęcie: Airbus Military.

Zespół oblatywaczy wyłonił pierwszą załogę testowego A400M, przeznaczonego do oblotu. Jej członkowie przystąpili już do serii testów naziemnych, w tym silników.

Są to próby w ramach bezpośrednich przygotowań do lotu - załoga musi się samodzielnie upewnić o bezpieczeństwie, podobnie jak czyni to każdy kapitan statku powietrznego przed startem. Tyle, że działania te są o wiele bardziej drobiazgowe i rozciągnięte w czasie.

Z tego powodu nie można jeszcze podać konkretnej daty oblotu. Przedstawiciele Airbusa będą jednak informować w tej sprawie media, na podstawie aktualnych wyników prac załogi testowego A400M. Najpierw szacunkowo, z większym wyprzedzeniem, a potem przekazując konkretną datę, prawdopodobnie na kilka dni przed pierwszym lotem.

Europejski koncern obiecywał, że oblot wojskowego transportowca odbędzie się jeszcze w tym roku. Pozwoli to na sporządzenie nowego harmonogramu dostaw, a dzięki temu, na zakończenie negocjacji z rządami państw, które złożyły zamówienia na łącznie 184 samoloty (zobacz: Prolongata dla A400M). Obecne, szacowane opóźnienie programu wynosi ok. 3 lat. Fakt ten, wraz ze zwiększeniem się ceny jednostkowej, doprowadził już do anulowania kontraktu na dostawy 8 egz. A400M przez RPA (zobacz: RPA rezygnuje z A400M!).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.