Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wstępny przegląd Galileo 2. generacji

Astronautyka, 09 marca 2022

Airbus zakończył wstępny przegląd projektu (PDR) systemu satelitów nawigacyjnych Galileo drugiej generacji, podczas którego inżynierowie przeanalizowali i uzgodnili z klientem proponowaną koncepcję oraz wymagania systemowe. Otwiera to drogę do dalszej weryfikacji, akceptacji i kwalifikacji projektu na poziomie rozwiązań sprzętowych oraz modułów funkcjonalnych. Weryfikacja projektu ładunku operacyjnego jest też mocno zaawansowana, a wkrótce ruszy krytyczny przegląd projektu (CDR) struktury satelity.

Wyniesienie pierwszego Galileo 2. generacji na orbitę zaplanowane jest w 2024 / Ilustracja: Airbus

Równolegle zakład Airbusa we Friedrichshafen przygotowuje się do uruchomienia linii produkcyjnej dla 6 satelitów Galileo 2. generacji. Centrum montażu satelitów jest całkowicie modernizowane, aby mogło spełniać obecne i przyszłe wymagania dotyczące wydajnej, przyjaznej dla środowiska i bezpiecznej produkcji. Druga generacja Galileo to kluczowy element europejskich usług nawigacji satelitarnej, z których skorzystają obywatele Europy i miliardy użytkowników na całym świecie (KE zamawia 2. generację satelitów Galileo, 2021-01-22).

Branża nawigacji satelitarnej zmienia się pod wpływem szybko pojawiających się i rosnących potrzeb użytkowników (dostępność i niezawodność), zwiększającej się liczby zagrożeń dla bezpieczeństwa (zagłuszanie i spoofing) oraz ewolucją innych systemów nawigacyjnych. Nowa partia satelitów Galileo konstruowana przez Airbusa jest odpowiedzią na tak ewoluujące otoczenie. Dzięki temu świadczone usługi będą dokładniejsze, bezpieczniejsze i bardziej niezawodne, a także będzie można ją adaptować do nowych potrzeb w ciągu dwudziestolecia.

Ważący ok. 2,3 t satelita Galileo drugiej generacji ma działać przez ok. 15 lat. Najnowocześniejsze, całkowicie elektryczne pojazdy Airbusa, które trafią na średnią orbitę wokółziemską (MEO), będą wykorzystywać elementy konstrukcyjne sprawdzone we wcześniejszych kosmicznych projektach telekomunikacyjnych i obserwacyjnych. Modułowy ładunek operacyjny (nawigacyjny) uwzględnia możliwości rozwoju i bazuje na nowoczesnych układach telekomunikacyjnych do formowania wiązki i generowania sygnału (Sojuz ST-B z satelitami Galileo, 2021-12-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.