Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot AW149

Przemysł zbrojeniowy, 17 listopada 2009

13 listopada we włoskich zakładach AgustaWestland w Vergiate, odbył się pierwszy lot śmigłowca AW149, zmodernizowanej i powiększonej wersji AW139.

W czasie pierwszego, 20-minutowego lotu, szef oblatywaczy włoskiej części AgustaWestland, Giuseppe Lo Coco, sprawdził podstawowe parametry lotu. Próba wypadła pozytywnie. Oblatany prototyp ma już docelową strukturę kadłuba i nowoczesną, cyfrową awionikę. Drugi prototyp otrzyma jednak mocniejszy układ napędowy / Zdjęcie: AgustaWestland

AW149 powstaje dla włoskich wojsk lotniczych, które złożyły zamówienie na nowe śmigłowce poszukiwawczo-ratownicze. Maszyna oferowana jest również w przetargu tureckim na 115 wojskowych śmigłowców wielozadaniowych. Po ewentualnym zwycięstwie nad zmodyfikowanymi Black Hawkami, będą one produkowane pod oznaczeniem TUHP149 przez miejscową Turkish Aerospace Industries (zobacz: Turcja wybierze śmigłowiec w czerwcu)

W porównaniu do AW139, jego następca jest większy - może przewozić do 18 żołnierzy. Poprzednik tylko 15 pasażerów. Wzrosła również maksymalna masa startowa, z 6,4 do 8 t.

Docelowo AW149 zostanie wyposażony w silniki GE CT7-2E1 o mocy ok. 2000 KM każdy. AW139 mają silniki o mocy 1530 KM. W nowy zespół napędowy zostanie wyposażony drugi prototyp śmigłowca, który powinien dołączyć do próby w przyszłym roku. Osiągnięcie wstępnej gotowości operacyjnej planowane jest na 2014.

Próba przypada na moment zwiększonej aktywności AgustaWestland w dziedzinie prac rozwojowych. Niedawno oblatano bowiem T129, zmodernizowaną wersję uderzeniowej Agusty A129 International (zobacz: Oblot prototypu T129), najnowszą wersję AW101 oraz wielozadaniowego AW159, który powstaje na zlecenie Wielkiej Brytanii (zobacz: Pierwszy AW159 w powietrzu).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.