FedEx zawarł z Elroy Air z siedzibą w San Francisco (40 mln USD dla Elroy Air, 2021-08-05) porozumienie dotyczące testowania autonomicznego system transportu ładunków eVTOL Chaparral. Pojazdy mają wykonywać operacje logistyczne na średnich odległościach, przenosząc przesyłki między ośrodkami sortowania. FedEx i Elroy Air współpracują od stycznia 2020. Planują rozpoczęcie testów w locie Chaparrala w 2023.
Kalifornijski Elroy Air zaprezentował wersję przedprodukcyjną samolotu hybrydowego eVTOL Chaparral C1 w styczniu 2022. Pojazd może autonomicznie odebrać 150-250 kg ładunku i dostarczyć go na odległość do 500 km. Nie potrzebuje przy tym dodatkowej infrastruktury, takiej jak lotniska lub stacje ładowania.
Samolot hybrydowy eVTOL Chaparral jest zbudowany w układzie górnopłata. Wyposażono go w 8 wentylatorów wytwarzających ciąg pionowy i 4 pędniki elektryczne do lotu poziomego. Energię elektryczną dostarcza system oparty na turbinie gazowej o mocy 150 kW. W wypadku jego awarii zasilanie ma zapewniać zestaw akumulatorów litowych 700 V. Nawigację samolotu, opartą na GPS, wspiera Lidar.