Gen. John D.W. Corley, dowódca Air Combat Command USAF poinformował 21 listopada, że także F-15A-D będą sukcesywnie wracać do lotów operacyjnych. Wcześniej zezwolono na loty nowszych F-15E.
Zakaz lotów wszystkich F-15 należących do USAF wprowadzono 3 listopada po katastrofie jednego z F-15C (USAF odwiesiły loty części F-15, Zakaz lotów F-15). Samolot rozsypał się w powietrzu, co wskazywało na poważną wadę strukturalną. Badania przyczyn wypadku jeszcze trwają, a członkowie specjalnej komisji poszukując słabego punktu samolotu koncentrują się na centralnej części kadłuba za kabiną i wlotami powietrza.
Struktura wytrzymałościowa każdego dopuszczanego do lotów F-15 jest szczegółowo badana i - w miarę konieczności - naprawiana. Odpowiedzialność za jakość przeglądu spada na obsługę techniczną w bazach. Może ona konsultować wszelkie problemy z Warner Robins Air Logistics Center i Accident Investigation Board (AIB).
Dowództwo USAF zdecydowało się na przywrócenie F-15 do lotów ze względu na skalę wykonywanych przez nie zadań. Amerykańskie lotnictwo wojskowe dysponuje 666 samolotami tego typu. Dotąd 219 z 224 F-15E i 294 z 442 F-15A-D zostało przebadanych i dopuszczonych do lotów.