Niemieckie linie lotnicze Condor Flugdienst GmbH wybrały rodzinę A320neo jako następcę floty posiadanych samolotów wąskokadłubowych. Podpisana właśnie umowa przewiduje dostawę 41 samolotów w formie leasingu i zakupu bezpośredniego. Samoloty będą napędzane silnikami Pratt & Whitney. Ich kabiny pasażerskie będą wyposażone w standardzie Airbus Airspace.
– Po wcześniejszej decyzji Condora o zamówieniu A330neo do obsługi połączeń dalekiego zasięgu, jesteśmy po raz drugi wdzięczni, że po przeprowadzeniu procesu dokładnej oceny konstrukcji dostępnych na rynku linia wybrała również rodzinę Airbus A320neo do modernizacji floty samolotów wąskokadłubowych. Tak silne wotum zaufania napawa nas dumą. Witamy Condora jako przyszłego użytkownika wyłącznie Airbusów – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i szef Airbus International.
– Po tym, jak do początku 2024 zastąpimy całą flotę dalekiego zasięgu najnowocześniejszymi samolotami szerokokadłubowymi, logicznym krokiem będzie modernizacja floty krótkiego i średniego zasięgu. Wdrażając do eksploatacji nowe A320neo i A321neo będziemy konsekwentnie rozwijać linie, równocześnie dbając o zapewnienie pasażerom komfortowych podróży przy znacznie zmniejszonej emisji CO2, znacznie niższym zużyciu paliwa i mniejszej emisji hałasu – dodał Ralf Teckentrup, dyrektor generalny Condor Flugdienst.
Użytkując jednocześnie A320neo i A330neo, przewoźnik skorzysta ze wspólności rozwiązań technologicznych, jaką oferują te dwie rodziny odrzutowców. Condor eksploatują A320 od ponad 20 lat w europejskiej siatce połączeń (Condor zamawia A330neo, 2021-07-29).