Air Force Magazine opublikował artykuł o nowym programie Next Generation Adaptive Propulsion (NGAP) – projektowania zaawansowanego napędu dla myśliwca nowej generacji – Next Generation Air Dominance (NGAD, Demonstrator NGAD już lata, 2020-09-16). Program jest we wstępnej fazie. Trwają analizy, jakie technologie będą potrzebne do tworzenia nowego silnika.
Według informatorów magazynu, program idzie bardzo dobrze. Wstępne projekty mają być gotowe pod koniec bieżącego roku. Na kolejne lata planowane jest prototypowanie i testowanie.
W programie NGAP biorą udział dwaj czołowi amerykańscy producenci silników do samolotów wojskowych – General Electric i Pratt & Whitney. Jednocześnie uczestniczą oni w programie Adaptive Engine Transition Program (AETP). Mają w nim zademonstrować kluczowe możliwości technologiczne, potrzebne do zaprojektowania i zbudowania silników nowej generacji do NGAD. Każde z rywalizujących przedsiębiorstw prezentuje inne podejście do rozwiązań technicznych, które mają być wykorzystane w przyszłości.