Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne Su-34 w WWS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 grudnia 2009

Do uzbrojenia rosyjskich WWS wchodzą dziś 2 kolejne frontowe bombowce Su-34.

Samoloty będą bazować w ośrodku szkoleniowym w Lipiecku. Jednym z pilotów ośrodka w Lipiecku, który dostarczył je z wytwórni w Nowosybirsku (NAPO), był płk Jurij Gricajenko. W marcu 2009 pilotował on Su-34 z prezydentem FR Dmitrijem Miedwiediewem na pokładzie (Miedwiediew latał Su-34).

WWS posiadają już 2 Su-34 otrzymane w latach 2007-2008, które są eksploatowane doświadczalnie w Lipiecku. Teraz specjaliści z ośrodka mają wypracować metody szkolenia pilotów i obsługi technicznej, a także wyszkolić pierwsze kadry dla jednostek bojowych, do których trafią kolejne seryjne Su-34.

Dwa dziś dostarczone Su-34 to maszyny z pierwszej partii seryjnej (Rozpoczęcie seryjnej produkcji Su-34). Rosyjskie ministerstwo obrony zamówiło 32 samoloty tego typu. Mają one trafić do WWS do 2013. Będą zastępować używane obecnie bombowce frontowe poprzedniej generacji Su-24 (Wznowienie lotów Su-24).

Niedawno WWS otrzymały ostatnią partię wyremontowanych i zmodernizowanych w ramach 3-letniego kontraktu Su-24M2 z nowym wyposażeniem pokładowym. Trafiły one prawdopodobnie do bazy Pierejasławka w Kraju Chabarowskim, niedaleko granicy z ChRL. WWS i lotnictwo marynarki wojennej dysponuje obecnie ok. 300 samolotami Su-24 różnych wersji. Nie wiadomo oficjalnie, ile z nich zostało zmodernizowanych (Po 5 samolotów i śmigłowców za oszczędności). Nieoficjalnie ocenia się, że Su-24 zostaną w uzbrojeniu WWS jeszcze 10 lat, ale nie będą już dalej modernizowane.

Prototyp Su-34 został oblatany w kwietniu 1990. Później rozwój samolotu postępował bardzo wolno ze względu na kryzys finansowy w Rosji i brak środków w budżecie ministerstwa obrony. Na początku grudnia zakończył się kolejny etap prób państwowych Su-34 z wykorzystaniem 4 samolotów tego typu (Drugi etap prób państwowych Su-34). Testowano wyposażenie pokładowe, w tym przede wszystkim radiolokator i systemy sterowania uzbrojeniem klasy powietrze-powietrze i powietrze-powierzchnia. Zakończenie pełnych prób państwowych jest planowane na czwarty kwartał 2010.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.