Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Początek sprzedaży MS-1

Lotnictwo cywilne, 30 grudnia 2009

Amerykańska spółka MySky Aircraft rozpoczęła sprzedaż nowego lekkiego samolotu sportowego, MS-1. Dwuosobowa, kompozytowa maszyna kosztuje ok. 130 tys. USD.

MS-1 jest samolotem należącym do klasy LSA. Maksymalna masa startowa wynosi 598 kg, przy masie użytecznej 278 kg. Oznacza to w praktyce możliwość lotu dwóch dorosłych osób na maksymalny dystans - 1175 km, przy całkowitym wypełnieniu zbiornika paliwa o objętości 98 l. 120-konny silnik Jabiru 3300, przy niewielkim przekroju kadłuba - pasażer siedzi za pilotem - pozwala na osiągnięcie prędkości przelotowej 220 km/h, maksymalnej dla maszyn LSA / Zdjęcie: MySky Aircraft

MS-1 to kolejna konstrukcja, powstała po stworzeniu przez amerykańskie władze lotniczej kategorii LSA, a więc samolotów nieco większych od konstrukcji ultralekkich, jednak nie wymagających od ich pilotów takich samych umiejętności, co w przypadku klasycznych, jeszcze większych samolotów sportowo-turystycznych (zobacz: Dynamiczny rozwój LSA).

MS-1 otrzymał w większości analogowe wyposażenie awioniczne. Dzięki temu standardowa wersja kosztuje 124,5 tys. USD, czyli stosunkowo niewiele za samolot, produkowany w USA. Wersja Elite, z dodatkowymi urządzeniami cyfrowymi i łączności kosztuje 132,5 tys. USD. Za dodatkową opłatą można otrzymać skórzane siedzenia.

Pierwsze dostawy samolotów seryjnych przewidywane są na listopad 2010. Dodać jednak należy, że MS-1 pod względem ceny nie może jednak konkurować z konstrukcjami, produkowanymi w innych krajach. Cessna 162 Skycatcher, wytwarzana w Chinach, jest o ok. 20 tys. USD tańsza, przy zastosowaniu cyfrowej awioniki. Jeszcze mniej kosztuje standardowa wersja naszego AT-4, sprzedawana w USA pod nazwą Gobosh, również wyposażona w wyświetlacze ciekłokrystaliczne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.