Monte Aircraft Leasing (MAL) podpisał 3 listopada list intencyjny z Cranfield Aerospace Solutions (CAeS) z Wielkiej Brytanii na zakup 40 samolotów Britten-Norman Islander przekonwertowanych na napęd wodorowy. CAeS opracowuje pakiet konwersji dla 9-miejscowych samolotów pasażerskich, które są obecnie napędzane silnikami tłokowymi lub turbośmigłowymi (Elektryczno-hybrydowy BN-2, 2019-11-28). Porozumienie z MAL obejmuje dostawę zestawów modyfikacyjnych do samolotów, które następnie będą sprzedawane na warunkach dzierżawy lub finansowania operatorom subregionalnym.
Monte postawiła sobie za cel zostać do 2027 pierwszą na świecie kompanią leasingową samolotów, neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. W październiku brytyjska kompania zamówiła 25 samolotów Eco Caravan, nad którymi pracuje Ampaire (Monte Aircraft zamawia 25 Eco Caravan, 2022-10-30). Umowa obejmuje opcję na kolejne 25 Cessna Grand Caravan z konwersją hybrydowo-elektryczną.
Na początku 2022 Monte zdecydowała się na zakup 100 wodorowo-elektrycznych układów napędowych ZA600, które ZeroAvia opracowuje do konwersji samolotów, w tym Caravan, DHC-6 Twin Otter i Dornier 228. ZeroAvia zamierza do 2024 zatwierdzić swoje zestawy do konwersji na podstawie dodatkowych certyfikatów typu.